
Waar een beetje musclecar hier genoeg kost om het gat in de staatsbegroting te dichten, zijn ze in Amerika vaak schappelijk geprijsd. Omgerekend kost de Ford Mustang Shelby GT500 in Amerika 60.000 euro. Hier zou de prijs zo hoog uitvallen, dat Ford hem niet aanbiedt. Dat betekent niet dat álles aan de GT500 schappelijk is. Zo is er nu een Ford Mustang GT500 Heritage Edition.
Het pakketje op de GT500 kost omgerekend net geen 2.000 euro, wat nog prima te doen is. Dan krijg je de lakkleur Brittany Blue waarmee de Mustang uit 1967 ook werd geleverd. Die strepen die je ziet, zijn er dan opgeplakt. Maar als je graag wilt dat Ford de strepen op de auto spuit en dus onderdeel maakt van de lak, dan moet je (wederom, omgerekend) ineens ruim 10.000 euro extra betalen. Pittig. Op de Ford GT zijn ze trouwens net zo duur.
Specificaties Ford Mustang GT500 Heritage Edition
Motorisch blijft de Heritage Edition hetzelfde. Dat betekent een 5,2-liter supercharged V8 met 760 pk en 847 Nm. De 0-100-tijd is 3,5 seconden met een top van 290 km/u. De bumpers, spoilers en velgen zijn gelijk aan de reguliere versie. Brittany Blue staat ‘m trouwens wel erg goed.
Eén reactie op “Ford Mustang GT500 Heritage Edition krijgt dure strepen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Deze Ford Mustang GT500-H met 900 pk kun je gewoon huren op vakantie

Wat blijft er van een kerstboom over die op het dak ligt bij 300+ km/u?

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Je kunt nu een Ford Mustang met 900+ pk huren voor je roadtrip door Amerika

Een Ford Mustang Shelby GT500 met een handbak is mogelijk door een tuner

Shelby GT500KR komt feestvieren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

In Duitsland kost die waarschijnlijk ook zo’n 60-70 mille, alleen in het autohatende NL minstens 100 mille meer.