
Waar een beetje musclecar hier genoeg kost om het gat in de staatsbegroting te dichten, zijn ze in Amerika vaak schappelijk geprijsd. Omgerekend kost de Ford Mustang Shelby GT500 in Amerika 60.000 euro. Hier zou de prijs zo hoog uitvallen, dat Ford hem niet aanbiedt. Dat betekent niet dat álles aan de GT500 schappelijk is. Zo is er nu een Ford Mustang GT500 Heritage Edition.
Het pakketje op de GT500 kost omgerekend net geen 2.000 euro, wat nog prima te doen is. Dan krijg je de lakkleur Brittany Blue waarmee de Mustang uit 1967 ook werd geleverd. Die strepen die je ziet, zijn er dan opgeplakt. Maar als je graag wilt dat Ford de strepen op de auto spuit en dus onderdeel maakt van de lak, dan moet je (wederom, omgerekend) ineens ruim 10.000 euro extra betalen. Pittig. Op de Ford GT zijn ze trouwens net zo duur.
Specificaties Ford Mustang GT500 Heritage Edition
Motorisch blijft de Heritage Edition hetzelfde. Dat betekent een 5,2-liter supercharged V8 met 760 pk en 847 Nm. De 0-100-tijd is 3,5 seconden met een top van 290 km/u. De bumpers, spoilers en velgen zijn gelijk aan de reguliere versie. Brittany Blue staat ‘m trouwens wel erg goed.
Eén reactie op “Ford Mustang GT500 Heritage Edition krijgt dure strepen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Deze Ford Mustang GT500-H met 900 pk kun je gewoon huren op vakantie

Wat blijft er van een kerstboom over die op het dak ligt bij 300+ km/u?

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Je kunt nu een Ford Mustang met 900+ pk huren voor je roadtrip door Amerika

Een Ford Mustang Shelby GT500 met een handbak is mogelijk door een tuner

Shelby GT500KR komt feestvieren

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

In Duitsland kost die waarschijnlijk ook zo’n 60-70 mille, alleen in het autohatende NL minstens 100 mille meer.