Ford-baas Jim Farley is een echte petrolhead. Het lijkt erop dat hij de meeste van zijn weekenden doorbrengt achter het stuur van een Shelby Cobra of GT40 op een of andere meeting van klassieke raceauto’s. Dus toen Farley zei dat de nieuwe Ford Mustang GTD ontworpen was om de AMG GT Black Series en de Porsche 911 GT3 RS het leven zuur te maken, spitsten wij onze oren. Want ja: dit is een musclecar met een F1-achtig DRS-systeem.
De GTD heeft een 5,2-liter V8 met supercharger, goed voor meer dan 800 pk, en al die power wordt naar de achterwielen gestuurd via een achttraps Tremec-versnellingsbak met dubbele koppelling. Hij krijgt ook een inwendige achterwielophanging en chique ASV–dempers (Adaptive Spool Valve) van Multimatic – de volgende generatie van de dempers die in de Ford GT zitten.
Wat kost de Ford Mustang GTD?
Daarnaast zijn er koolstofkeramische remmen en gegoten magnesium wielen. Dit is in feite een Mustang GT3-raceauto die de ketenen van de reglementen van die klasse heeft afgeworpen. Doelstellingen? Een rondje ’Ring in minder dan 7 minuten en een prijskaartje van 300.000 dollar. We zijn vooralsnog het meest geïnteresseerd in dat eerste.
Reacties