
Ford-baas Jim Farley is een echte petrolhead. Het lijkt erop dat hij de meeste van zijn weekenden doorbrengt achter het stuur van een Shelby Cobra of GT40 op een of andere meeting van klassieke raceauto’s. Dus toen Farley zei dat de nieuwe Ford Mustang GTD ontworpen was om de AMG GT Black Series en de Porsche 911 GT3 RS het leven zuur te maken, spitsten wij onze oren. Want ja: dit is een musclecar met een F1-achtig DRS-systeem.
De GTD heeft een 5,2-liter V8 met supercharger, goed voor meer dan 800 pk, en al die power wordt naar de achterwielen gestuurd via een achttraps Tremec-versnellingsbak met dubbele koppelling. Hij krijgt ook een inwendige achterwielophanging en chique ASV–dempers (Adaptive Spool Valve) van Multimatic – de volgende generatie van de dempers die in de Ford GT zitten.
Wat kost de Ford Mustang GTD?
Daarnaast zijn er koolstofkeramische remmen en gegoten magnesium wielen. Dit is in feite een Mustang GT3-raceauto die de ketenen van de reglementen van die klasse heeft afgeworpen. Doelstellingen? Een rondje ’Ring in minder dan 7 minuten en een prijskaartje van 300.000 dollar. We zijn vooralsnog het meest geïnteresseerd in dat eerste.
Meer van TopGear


Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Waarom de Hyundai Ioniq 5 N onze Auto van het Jaar 2023 is

Waarom de Lightyear 0 voor ons het Traantjewegpinkmoment van 2023 is

Waarom de versnellingsbak van Koenigsegg de beste innovatie van 2023 is

Waarom Max Verstappen wat ons betreft de topscorer van 2023 is

Waarom de Honda Civic Type R de beste performance-auto van 2023 is

Waarom de Kia EV9 onze Familieauto van het jaar 2023 is

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)
