
De Mercedes-AMG GT is absoluut geen slanke auto. Diëten, daar doet ie niet aan. Sterker nog, hij is allergisch voor gluten- en koolhydraatvrij eten. En voor het woordje ’traag’ – of zijn baasje moet toevallig verknocht zijn aan Nederhop-hitjes.
Fostla Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design
Die boodschap was bij Fostla echter aan aan dovemansoren gericht. De Duitse tuner besloot de Mercedes-AMG GT nóg wijder en nóg sneller te maken. Ten eerste plakten ze er een widebody-kit van tuningpartner Prior Design tegenaan. Deze kit draagt de naam ‘PD700GTR’ en is gemaakt van een glasvezel-duraflex-mixje.
Het spul is lekker flexibel en laat zich goed verven. Of in dit geval: wrappen. De standaard Mercedes-AMG GT heeft een breedte van 1,9 meter, of wat je hebt als die ene heel lange vriend van je languit op straat gaat liggen. De Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design gaat toch zeker óver de 2 meter heen. De Fostla Mercedes-AMG GT bezorgt je een stoeprandfobie
Niet alleen uiterlijk vertoon
Maar het gaat Fostla niet alleen om het uiterlijke vertoon. De tuner friemelde wat aan de software en installeerde een nieuwe uitlaat en een nieuw luchtfilter, waarmee het vermogen op magische wijze naar 650 pk steeg. Een flinke upgrade bovenop de 476 pk van de reguliere GT en de 522 pk van de GT S.
Nieuwe schoenen maken de Fostla Mercedes-AMG GT af. Wielen die drie meter naar binnen vallen, is immers geen gezicht. 20 inch meten deze units. Pas op voor trottoirbanden, want die komen wat sneller dichterbij dan voorheen.
Meer van TopGear


Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Dacia Logan doet denken aan een DTM

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’
