
De Mercedes-AMG GT is absoluut geen slanke auto. Diëten, daar doet ie niet aan. Sterker nog, hij is allergisch voor gluten- en koolhydraatvrij eten. En voor het woordje ’traag’ – of zijn baasje moet toevallig verknocht zijn aan Nederhop-hitjes.
Fostla Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design
Die boodschap was bij Fostla echter aan aan dovemansoren gericht. De Duitse tuner besloot de Mercedes-AMG GT nóg wijder en nóg sneller te maken. Ten eerste plakten ze er een widebody-kit van tuningpartner Prior Design tegenaan. Deze kit draagt de naam ‘PD700GTR’ en is gemaakt van een glasvezel-duraflex-mixje.
Het spul is lekker flexibel en laat zich goed verven. Of in dit geval: wrappen. De standaard Mercedes-AMG GT heeft een breedte van 1,9 meter, of wat je hebt als die ene heel lange vriend van je languit op straat gaat liggen. De Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design gaat toch zeker óver de 2 meter heen. De Fostla Mercedes-AMG GT bezorgt je een stoeprandfobie
Niet alleen uiterlijk vertoon
Maar het gaat Fostla niet alleen om het uiterlijke vertoon. De tuner friemelde wat aan de software en installeerde een nieuwe uitlaat en een nieuw luchtfilter, waarmee het vermogen op magische wijze naar 650 pk steeg. Een flinke upgrade bovenop de 476 pk van de reguliere GT en de 522 pk van de GT S.
Nieuwe schoenen maken de Fostla Mercedes-AMG GT af. Wielen die drie meter naar binnen vallen, is immers geen gezicht. 20 inch meten deze units. Pas op voor trottoirbanden, want die komen wat sneller dichterbij dan voorheen.
Meer van TopGear


Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Dacia Logan doet denken aan een DTM

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

De interessante reden waarom het nieuwe asfalt op de A12 zo ’tikt’ als je eroverheen rijdt

Deze BMW i7 heeft ‘de heilige graal onder de batterijen’ en kan in één ruk naar Milaan rijden vanuit Nederland
