Fostla Mercedes-AMG GT bezorgt je een stoeprandfobie

Deze jongen past met niemand door één deur

Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla
Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design Fostla

De Mercedes-AMG GT is absoluut geen slanke auto. Diëten, daar doet ie niet aan. Sterker nog, hij is allergisch voor gluten- en koolhydraatvrij eten. En voor het woordje ‘traag’ – of zijn baasje moet toevallig verknocht zijn aan Nederhop-hitjes.

Fostla Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design

Die boodschap was bij Fostla echter aan aan dovemansoren gericht. De Duitse tuner besloot de Mercedes-AMG GT nóg wijder en nóg sneller te maken. Ten eerste plakten ze er een widebody-kit van tuningpartner Prior Design tegenaan. Deze kit draagt de naam ‘PD700GTR’ en is gemaakt van een glasvezel-duraflex-mixje.

Het spul is lekker flexibel en laat zich goed verven. Of in dit geval: wrappen. De standaard Mercedes-AMG GT heeft een breedte van 1,9 meter, of wat je hebt als die ene heel lange vriend van je languit op straat gaat liggen. De Mercedes-AMG GT met widebody-kit van Prior Design gaat toch zeker óver de 2 meter heen. De Fostla Mercedes-AMG GT bezorgt je een stoeprandfobie

Niet alleen uiterlijk vertoon

Maar het gaat Fostla niet alleen om het uiterlijke vertoon. De tuner friemelde wat aan de software en installeerde een nieuwe uitlaat en een nieuw luchtfilter, waarmee het vermogen op magische wijze naar 650 pk steeg. Een flinke upgrade bovenop de 476 pk van de reguliere GT en de 522 pk van de GT S.

Nieuwe schoenen maken de Fostla Mercedes-AMG GT af. Wielen die drie meter naar binnen vallen, is immers geen gezicht. 20 inch meten deze units. Pas op voor trottoirbanden, want die komen wat sneller dichterbij dan voorheen.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws