
Nederland zou zomaar met de dubieuze eer kunnen gaan strijken van de eerste gecrashte Mercedes-AMG GT 4-door ter wereld. Nog niet eerder zagen we er eentje in de kreukels. Vandaag ontmoette deze Mercedes-AMG GT 63 S een boom in Den Haag. Laten we het een gelijkspel noemen tussen de boom en de auto.
De Mercedes-AMG GT 63 S staat net vijf dagen op Nederland kenteken. Wat er precies gebeurde, is niet helemaal bekend. De gretige V8 met 639 pk en 900 Nm koppel die 3,2 seconden naar de 100 km/u accelereert, kan iets te maken hebben met het voorval.
Toen we er zelf in reden, bemerkten we: ‘Het enige waaraan we moeten wennen, is de besturing: die is variabel én wordt bijgestaan door de achterwielen, waardoor we regelmatig wat hoekig door bochten gaan, zoekend naar de juiste stuuruitslag.’
De Mercedes-AMG GT 63 S kost minimaal 224.888 euro in Nederland. Volgens de kentekengegevens kostte dit exemplaar 257.655 euro. Misschien dat de schade meevalt – al zijn de gordijnairbags zo te zien wel gesprongen. Hieronder nog wat extra ingestuurde foto’s:
Bedankt Hoss, voor het insturen van de foto’s via Facebook!
Update: Bedankt Patrick voor de extra foto’s.
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Nou dan zeg ik het maar: zo’n auto en dat rijgedrag, grote kans dat dat onder misdaadgeld valt. Eh oh nee, loterij.
Ik heb zelf een Mercedes CLK430 daarin zit een V8 met 4266cc motor die 279PK heeft en daar moet je ook het gas rustig induwen want voor je het weet is het weg, uitgebroken, niet meer te controleren voor ongetrainden. Ik zeg altijd maar zo, zorg dat je de eerste tijd bang bent van het vermogen in je auto en op je motorfiets, dan blijft alles heel incl. jezelf.
Wel zonde van die AMG GT 63 S
Wanneer gaat men toch is beseffen dat als mensen zo’n auto kopen en ze zijn het niet gewend dat ze eerst is een cursus moeten nemen ofzo.. waarom verplicht mercedes het als je een DTM variant wilt kopen je een speciale cursus MOET volgen ook al kan je er alleen mee op het circuit, maar voor auto die toch enigszins wel overeenkomt kan je als bij wijze van postcodeloterij winnaar van een nissan micra naar deze gaan dat gaat gewoon niet goed!!!! Wanneer word dit nou is beseft!
Je weet niet wat 600+ pk doet met een auto en dan denkt je effe stoer gas te geven voor het ‘gevoel’ en dan merk je dat je die 600+ pk’s niet zo maar even onder controle houdt en rijdt je het struikgewas in zonder nog iets te kunnen doen. Gevolg is: auto in de kreukels. En het rare is: ze doen er nog stoer over ook met hun ontzettende bord voor hun kop! ‘Gaaf man, ik gaf gas en toen was ik hem kwijt! En toen ik weer bij zinnen was, zat er een enorme deuk in. Lachuh man!’ Fotootje laten plaatsen in TopGear.NL. Wauw.
Alleen een beetje jammer dat sinds de AVG het kenteken onder een persoonsgegeven valt en je deze dus had moeten blurren…..
Jij weet wie de tenaamgestelde is als je een kenteken ziet?