
Wil je een scherpere California T, dan hoef je voortaan bij de dealer alleen maar de toverwoorden ‘Handling Speciale’ uit te spreken. Voor dit pretpakket vraagt Ferrari een bedrag van 7.018 euro – niet eens zo gek als je bedenkt dat de magnetorheologische dempers van 3.993 euro hier ook bij zijn inbegrepen.
Wat je verder krijgt: stijvere veren, een luidere uitlaat, een 30 procent sneller op- en 40 procent sneller terugschakelende transmissie, en een opnieuw geprogrammeerde manettino-knop met grotere verschillen tussen de rij-modi.
Ook krijg je een matgrijze grille en diffuser, en matzwarte uitlaatpijpen. Het resultaat daarvan? Dat zie je hieronder en lees je in de rijtest van de Ferrari California T Handling Speciale.
Check de Ferrari California T Handling Speciale
Speciale dank aan Test Track Thedinga en Spekglad
Meer van TopGear


De auto’s van Paddy McGuinness

De 10 mooiste cabrio’s ooit gemaakt

Parkeer jij je auto in de garage van 2Pac?

Wat klopt er niet aan deze Ferrari California?

Ferrari California T Handling Speciale

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
