
Wil je een scherpere California T, dan hoef je voortaan bij de dealer alleen maar de toverwoorden ‘Handling Speciale’ uit te spreken. Voor dit pretpakket vraagt Ferrari een bedrag van 7.018 euro – niet eens zo gek als je bedenkt dat de magnetorheologische dempers van 3.993 euro hier ook bij zijn inbegrepen.
Wat je verder krijgt: stijvere veren, een luidere uitlaat, een 30 procent sneller op- en 40 procent sneller terugschakelende transmissie, en een opnieuw geprogrammeerde manettino-knop met grotere verschillen tussen de rij-modi.
Ook krijg je een matgrijze grille en diffuser, en matzwarte uitlaatpijpen. Het resultaat daarvan? Dat zie je hieronder en lees je in de rijtest van de Ferrari California T Handling Speciale.
Check de Ferrari California T Handling Speciale
Speciale dank aan Test Track Thedinga en Spekglad
Meer van TopGear


De auto’s van Paddy McGuinness

De 10 mooiste cabrio’s ooit gemaakt

Parkeer jij je auto in de garage van 2Pac?

Wat klopt er niet aan deze Ferrari California?

Ferrari California T Handling Speciale

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)
