
Wil je een scherpere California T, dan hoef je voortaan bij de dealer alleen maar de toverwoorden ‘Handling Speciale’ uit te spreken. Voor dit pretpakket vraagt Ferrari een bedrag van 7.018 euro – niet eens zo gek als je bedenkt dat de magnetorheologische dempers van 3.993 euro hier ook bij zijn inbegrepen.
Wat je verder krijgt: stijvere veren, een luidere uitlaat, een 30 procent sneller op- en 40 procent sneller terugschakelende transmissie, en een opnieuw geprogrammeerde manettino-knop met grotere verschillen tussen de rij-modi.
Ook krijg je een matgrijze grille en diffuser, en matzwarte uitlaatpijpen. Het resultaat daarvan? Dat zie je hieronder en lees je in de rijtest van de Ferrari California T Handling Speciale.
Check de Ferrari California T Handling Speciale
Speciale dank aan Test Track Thedinga en Spekglad
Meer van TopGear


De auto’s van Paddy McGuinness

De 10 mooiste cabrio’s ooit gemaakt

Parkeer jij je auto in de garage van 2Pac?

Wat klopt er niet aan deze Ferrari California?

Ferrari California T Handling Speciale

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
