Als we de afgelopen jaren iets geleerd hebben, dan is het dat het niet extreem lastig is om een elektrische auto met een hemeltergende hoeveelheid pk’s te bouwen. Ervoor zorgen dat de batterij de power keer op keer kan afgeven en zorgen dat de auto ook nog eens een eindje kan rijden op een lading, dat is een ander verhaal. Daarom klinkt het gerucht van deze elektrische BMW iM2 niet eens zo gek.
1.000 kW of 1.362 pk
Volgens autoblad Car Magazine wil de M-divisie van BMW volgend jaar de 50e verjaardag goed vieren. Een van de feestnummers zou een BMW iM2 zijn met maar liefst 1.362 pk, wat zich laat vertalen naar een mooie ronde 1.000 kW. De iM2 zou tot en met 120 km/u wielspin hebben – bandenrook is bij deze auto niet optioneel.
Productieplannen voor de BMW iM2 zijn nog een mysterie
Details zijn schaars, maar voor een speciaal project klinkt het niet onmogelijk. BMW zou niet het eerste automerk zijn dat meer dan 1.000 pk uit elektromotoren haalt. Of er een gelimiteerd productiemodel komt, is nog maar de vraag. Ook hier geldt: het is niet per se onmogelijk. Intern zou BMW M naar de auto verwijzen met de naam ‘Project Katherina’.
Rondje Nürburgring
De 0-100-tijd zou met deze power op zo’n 2,5 seconden liggen, en de BMW iM2 zou een rondje Nürburgring in een kleine 6 minuten en 50 seconden moeten kunnen klaren. Een mooi vooruitzicht, dus. Als we nog een kleine suggestie mogen doen: schroef er de koets van de BMW 2002 Hommage op. Maar dan wel zonder de Turbo-stickers. Want wie plakt er nou Turbo-stickers op een elektrische auto?
Reacties