
Je wist waarschijnlijk al dat de meest extreme auto’s op de dragstrip een wheeliebar dragen: een soort zijwieltjes, maar dan achterop. De toevoeging zorgt ervoor dat de neus niet te ver de lucht in gaat. We zagen dit al eens eerder mis gaan bij een Fiat 600 met iets te veel vermogen. Misschien is een wheeliebar een goede toevoeging voor de eigenaar van deze Porsche 911 Turbo – anderzijds zouden de beelden minder spectaculair zijn.
Het is ook niet zo gek als je nagaat wat er met deze getunede Porsche 911 Turbo is gebeurd. Hij is namelijk flink onder handen genomen door ByDesign Automotive. Zij hebben het vermogen van de 3,8-liter twin-turbomotor meer dan verdubbeld: van 540 pk naar 1.250 pk. De cilinderinhoud is gegroeid naar 4,0 liter. Nieuwe turbo’s, methanol-injectie, een nieuwe uitlaat, sterkere aandrijfassen, een ruigere koppeling en een nieuwe ECU zitten op de getunede Porsche 911 Turbo. Dit zorgt ervoor dat hij, hou je vast, in 1,7 seconden van 0 naar 96 km/u schiet. Even in perspectief: dat is ongeveer net zo snel als de kersverse Pininfarina Battista Anniversario.
Nog meer gestoorde cijfers
De kwartmijl (want daar kwam hij immers toch voor) kan hij in 8,7 seconden. Dat is ruim een seconde sneller dan een ‘normale’ Porsche 918 Spyder, die in 9,8 seconden over de streep gaat. Serieus snel dus. In deze run komt hij niet aan die cijfers, om overduidelijke redenen. Hier doet de Porsche 911 Turbo de kwartmijl in 9,27 seconden en zijn 0-96-tijd is 2,85 seconden. Mocht je nu zelf een Porsche 911 in de garage hebben staan en wil je ook eens op je achterwielen rijden? Het totale pakket kost je bij deze tuner ongeveer 100.000 dollar. En dat is een hele klap minder dan een 918 Spyder.
Getunede Porsche 911 Turbo doet dubbele wheelie
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Skoda stationwagon is bijna net zo snel als Porsche 911 Turbo

VIDEO: Is de Tesla Cybertruck sneller dan de Rivian R1T tijdens een offroad-dragrace?

Deze Audi R8 met ruim 2.000 pk zou net zo zuinig zijn als een normale

Onderschat deze witte Opel Kadett GSi niet bij het stoplicht (900 pk!)

Bestuurder Audi RS 6 vergeet dat auto in z’n achteruit staat bij dragrace (en tikt filmer aan)

Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
