
BMW bouwde in vijf jaar slechts 5.700 exemplaren van de Z8 voor de hele wereld. De meeste mensen (vroeger, in ieder geval) kochten de auto om erin te rijden. En hoe weinig je dan ook rijdt, om de kilometerstand in bijna twintig jaar ónder de 2.000 te houden, is best knap. De kans dat je een dergelijk quasi-ongebruikt exemplaar treft, is dan ook klein. Zou je zeggen.
Toch staan er op dit moment niet één, maar twee gloednieuwe Z8’en te koop in ons kikkerlandje. Allebei uit 2002, allebei van de eerste eigenaar en allebei met minder dan 2.000 kilometer op de teller. Nét ingereden, dus. Je mag zelfs een kleur kiezen: zilver óf zwart.
Beide gloednieuwe BMW Z8’en verleiden met dezelfde verkoopargumenten: een open dak om naar de dikke 5,0-liter V8 met 400 pk te kunnen luisteren, een handbak, zwart leren bekleding, fenomenale styling en een uitstekende 0-naar-100-tijd van 5,3 seconden. Zonder meer een lastige keuze.
De zwarte BMW Z8 heeft een prijskaartje van 295.000 euro en bij zijn eveneens jonggebruikte broertje moet je de prijs opvragen. Bekijk de zilveren auto bij Auto Buikema in Leeuwarden en de zwarte bij Breeman in Rotterdam. Welke kies jij?
Meer van TopGear


BMW Z8 kopen? Dit is je kans

Deze haast perfecte BMW-collectie kan van jou zijn

De duurste BMW van Nederland

BMW Alpina Z8

Opvolger voor BMW Z8?

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur
