Behalve als je Ken Block heet en genoeg vermogen hebt om vier wielen tegelijk om te zetten in rook en kijkcijfers, zul je merken dat banden vaak per twee versleten zijn. De voorwielen en daarna de achterwielen, of andersom. Het is dan verleidelijk om de twee versleten banden te vervangen door goedkope banden.

Tyre Reviews zoekt uit of dat een goed idee is. Eerst zetten ze een natte rondetijd neer met dezelfde banden rondom, daarna wordt aan de achterkant een stel Michelins gemonteerd. Prima banden, maar dit verstoort de balans al iets. De Kumho is een prima budgetband, die ook de balans iets verstoorde.

En daarna kwamen de budgetbanden. Voorop zaten nog altijd de Continental-banden en achterop kwamen de goedkope banden. De BMW M2 veranderde direct in een onveilige angstmachine. Het lukte de testrijder nauwelijks om een rondetijd neer te zetten op de natte baan. Dus: goedkope banden, doe maar niet. Bekijk de video hieronder.

Goedkope banden: zo verprutsen ze je auto

6 reacties op “Goedkope banden: zo verprutsen ze je auto”

  1. Het is per definitie niet optimaal ander profiel voor en achter te hebben. Maar als ze iets willen zeggen over het kwaliteitsverschil moeten ze met vier gelijke banden met de goedkope en met de dure ronde tijden zetten.

  2. Flauwekul, je moet altijd de banden met meeste profiel achterop zetten, anders is het onmogelijk op zo’n natte baan de bocht door te komen.

  3. Bullshit. Drift het bochtje netjes bij de dure banden. En bij de goedkope stuurt die gewoon om en laat die hem express omslaan….

    Reclame maken voor dure banden -.-

    • Sorry gijs, maar ik kan zelf beamen dat budgetbanden onder welke auto dan ook je autoritjes een stuk gevaarlijker maken dan de premiumbanden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer van TopGear