
Behalve als je Ken Block heet en genoeg vermogen hebt om vier wielen tegelijk om te zetten in rook en kijkcijfers, zul je merken dat banden vaak per twee versleten zijn. De voorwielen en daarna de achterwielen, of andersom. Het is dan verleidelijk om de twee versleten banden te vervangen door goedkope banden.
Tyre Reviews zoekt uit of dat een goed idee is. Eerst zetten ze een natte rondetijd neer met dezelfde banden rondom, daarna wordt aan de achterkant een stel Michelins gemonteerd. Prima banden, maar dit verstoort de balans al iets. De Kumho is een prima budgetband, die ook de balans iets verstoorde.
En daarna kwamen de budgetbanden. Voorop zaten nog altijd de Continental-banden en achterop kwamen de goedkope banden. De BMW M2 veranderde direct in een onveilige angstmachine. Het lukte de testrijder nauwelijks om een rondetijd neer te zetten op de natte baan. Dus: goedkope banden, doe maar niet. Bekijk de video hieronder.
Goedkope banden: zo verprutsen ze je auto
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Binnenkort kun je heel betaalbaar op vakantie binnen Europa zonder auto of vliegtuig

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Het is per definitie niet optimaal ander profiel voor en achter te hebben. Maar als ze iets willen zeggen over het kwaliteitsverschil moeten ze met vier gelijke banden met de goedkope en met de dure ronde tijden zetten.
Flauwekul, je moet altijd de banden met meeste profiel achterop zetten, anders is het onmogelijk op zo’n natte baan de bocht door te komen.
Bullshit. Drift het bochtje netjes bij de dure banden. En bij de goedkope stuurt die gewoon om en laat die hem express omslaan….
Reclame maken voor dure banden -.-
Sorry gijs, maar ik kan zelf beamen dat budgetbanden onder welke auto dan ook je autoritjes een stuk gevaarlijker maken dan de premiumbanden.
Kortom, we moeten ook allemaal premium cola drinken om minder dik te worden?
Het is maar hoe je dr mee om gaat.
Nee je drinkt Premium omdat je die lekkerder vind. En een goeie band omdat lekkerder rijd. Een veilig gevoel is ook een lekker gevoel toch?