
‘Zijn jullie niet vermaakt?’, vraagt de Hennessey Jeep Gladiator, of Maximus 1000, zoals ie graag genoemd wil worden. Die vraag kunnen we enkel met een volmondig ‘ja’ beantwoorden. Hoe kan het ook anders met een pick-upversie van de Wrangler met 1.000 pk… Dat is net zo veel als de nieuwe Ferrari SF90 – alleen maar de krachtigste Ferrari ooit gebouwd.
Hennessey pakt de nieuwe Jeep Gladiator, de motor van de Dodge Challenger Hellcat en een lading onderdelen om het vermogen te verhogen naar 1.000 pk en 1.264 Nm om naar eigen zeggen de ultieme Gladiator te bouwen. De ophanging gaat 15 millimeter de hoogte in om ruimte te maken voor offroadbanden.
Hennessey bouwt slechts 24 exemplaren van de Maximus 1000. Ze kosten 200.000 dollar per stuk en daar zit de aanschafprijs van een nieuwe Gladiator bij inbegrepen. De Texaanse tuner wil twee stuks per maand bouwen en ze beginnen volgende maand.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

De Jeep Wagoneer S is een elektrische SUV met 600 pk die naar Nederland komt

Dankzij deze nieuwe 4xe is de Avenger nu een échte Jeep

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Hennessey geeft de Ford F-150 een 3,0-liter supercharger voor 785 pk

De Hennessey Exorcist Camaro ZL1 Final Edition wil nog één keer de Challenger Demon verslaan

Hennessey pompt de Ford F-150 Raptor R op naar 1.000 pk

Vlug weekendje weg? Deze Hennessey Mammoth met ruim 1.000 pk heeft een tent

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
