
‘Zijn jullie niet vermaakt?’, vraagt de Hennessey Jeep Gladiator, of Maximus 1000, zoals ie graag genoemd wil worden. Die vraag kunnen we enkel met een volmondig ‘ja’ beantwoorden. Hoe kan het ook anders met een pick-upversie van de Wrangler met 1.000 pk… Dat is net zo veel als de nieuwe Ferrari SF90 – alleen maar de krachtigste Ferrari ooit gebouwd.
Hennessey pakt de nieuwe Jeep Gladiator, de motor van de Dodge Challenger Hellcat en een lading onderdelen om het vermogen te verhogen naar 1.000 pk en 1.264 Nm om naar eigen zeggen de ultieme Gladiator te bouwen. De ophanging gaat 15 millimeter de hoogte in om ruimte te maken voor offroadbanden.
Hennessey bouwt slechts 24 exemplaren van de Maximus 1000. Ze kosten 200.000 dollar per stuk en daar zit de aanschafprijs van een nieuwe Gladiator bij inbegrepen. De Texaanse tuner wil twee stuks per maand bouwen en ze beginnen volgende maand.
Meer van TopGear


Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Hennessey geeft de Ford F-150 een 3,0-liter supercharger voor 785 pk

De Hennessey Exorcist Camaro ZL1 Final Edition wil nog één keer de Challenger Demon verslaan

Hennessey pompt de Ford F-150 Raptor R op naar 1.000 pk

Vlug weekendje weg? Deze Hennessey Mammoth met ruim 1.000 pk heeft een tent

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
