
Na zo’n beetje alles van Fords tot McLarens te hebben voorzien van superchargers of nieuwe turbo’s, betreedt ook Hennessey Performance de elektrische-autowereld. Het laatste bedrijf waarvan je het had verwacht, gevestigd in de laatste Amerikaanse staat waarvan je het had verwacht, gaat aan de slag met de Porsche Taycan.
‘We zijn al lange tijd bezig met plannen om iets te gaan doen met elektrische auto’s’, zegt HPE-baas John Hennessey. ‘We vinden dat de nieuwe Porsche Taycan het juiste platform is voor onze eerste gemodificeerde elektrische auto.’
Ergens volgend jaar zal Hennessey aan de slag kunnen met de Taycan. De eerste ronde modificaties zullen gericht zijn op wielen, banden, het interieur en agressievere voor- en achterbumpers. ‘Hierna kijken we wat er mogelijk is wat betreft het toevoegen van meer kracht’, zegt hij geruststellend.
Wat kan de Porsche Taycan van zichzelf al?
Dat horen we graag, meer kracht. Even snel zodat je het overzicht niet kwijtraakt: de twee elektromotoren – een vóór, een achter – van de Porsche Taycan produceren gecombineerd 625 pk. Dat kunnen we al bestempelen als ‘niet langzaam’. De Turbo S heeft in de Sport-modus met overboost-functie een vermogen van 761 pk.
Dat betekent dat de Taycan van zichzelf al buitenaardse prestaties in zich heeft. Porsche zegt dat je 2,8 seconden doet over een sprintje van 0 naar 100 km/u en binnen tien seconden zit je aan de 200 km/u. Dat is inderdaad nóg meer ‘niet langzaam’.
Hennessey reageert kalmpjes. ‘Bijna al onze klanten willen nog steeds een rauwe, sterke verbrandingsmotor. Maar er zijn er ook die zijn overgestapt naar een elektrische auto voor de dagelijkse ritjes. We willen niet het wiel opnieuw uitvinden in de elektrische markt, we willen gewoon de Taycan wat sneller en cooler maken.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Hennessey geeft de nieuwe Ford Mustang Dark Horse 860 pk en racestrepen

Slimme eigenaar begrenst pick-up met 1.000 pk op 90 km/u en krijgt groot belastingvoordeel

Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk

De Mammoth 1000 6×6 TRX is er voor wie één meter laadruimte tekortkwam

Hennessey McLaren 765LT: 0-100 in circa 2,1 s

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
