
Voor het eerst sinds tijden zijn in 2012 de drie Duitse premiumrivalen weer present in de DTM. Audi en BMW onthulden alvast conceptversies van de auto’s waarmee ze elkaar en Mercedes het leven op het circuit zuur moeten gaan maken.
Maar liefst vier keer won Audi de wereldtitel met de A4 DTM sinds 2004. Nu is de beurt aan de A5 om dit succes voort te zetten. De nieuwe racer is, conform het nieuwe reglement voor 2012, vooral erg veilig; zo kunnen de extra versterkte zijkanten een tot vier keer zo grote klap opvangen dan voorheen, en is de benzinetank in de koolstofvezel monocoque verwerkt. Da’s veiliger tegen brand, zeggen ze. De 460 pk sterke V8 uit de A4 DTM wordt bijna onveranderd overgenomen, net als de sequentiële zesbak. Foto’s heeft Audi nog niet vrijgegeven, maar op deze computertekeningen ziet de A5 DTM er alvast heftig uit.
En dan BMW. Na een afwezigheid van twintig jaar wagen ze zich weer aan de DTM, en wel met deze M3 die, we zullen er niet omheen draaien, er ongelooflijk dik uitziet. Met een 4,0-liter V8 van zo’n 480 pk moet het ding in zo’n drie seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten en een topsnelheid van 300 km/u kunnen aantikken. Coureurs Andy Priaulx en Augusto Farfus staan te trappelen om ermee te gaan racen, maar voorlopig is dit officieel nog een conceptcar. Help ons dus maar hopen dat deze prachtige sinistere verschijning volgend jaar onveranderd aan de start staat. Hoe dan ook, het belooft een mooi seizoen te worden.


De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt

Nieuwe Audi A5: de A4 heet na 30 jaar geen A4 meer

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

VIDEO: Geniet van deze geweldige WRC-onboard op een smal zandweggetje

De BMW M3 GT2 Art Car uit 2010 blijft geweldig (en hij staat in Nederland binnenkort)

Waarom de 24 Uur van Le Mans aankomend weekend wél de moeite waard is om te kijken

De twintigste BMW Art Car rijdt mee tijdens de 24 uur van Le Mans als Hybrid V8
