Garage Kite is de Honda NSX-specialist in Japan

Garage Kite is hemel op aarde voor Honda-liefhebbers

Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist
Garage Kite Honda NSX-specialist

Je maakt nog meer kans om een pot met goud aan het einde van de regenboog te vinden dan dat je twee of meer Honda NSX’jes bij elkaar tegenkomt. Je begrijpt onze verbazing dan ook wel toen we toevallig een hele horde aan NSX’jes tegenkomen ergens in – waar anders – Japan. De parkeerplaats van de Honda NSX-specialist Garage Kit is een droom voor Honda-adepten.

Een NSX-walhalla

In tegenstelling tot de specialisten aan deze kant van de aardbol, die hun NSX’jes een hermetisch afgesloten ruimte met airconditioning opsluiten, zet Garage Kite zijn Honda’s gewoon buiten neer. Plus hier hebben de dealers geen Honda Beat-leenauto’s. Alleen dat is al reden genoeg om je auto naar Garage Kite te brengen voor een beurtje.

De Honda NSX-collectie bestaat op dit moment uit veertien auto’s van de eerste en tweede generatie NSX die buiten stof staan te verzamelen. Je bent bijna geneigd om in te stappen en de 3,0-liter V6-motoren even in hun VTEC te trappen. Maar maak je geen zorgen: Garage Kit zorgt ongetwijfeld goed voor de Japanse superauto’s.

De eerste praktische supercar

De originele Honda NSX bewees dat superauto’s niet een doodvonnis hoefden te zijn voor je spaarrekening, dat de auto’s ook best prima konden rijden en dat een dode hoek niet inherent was aan het autotype. Alsof Honda een middeleeuws harnas slimfit had gemaakt. Deed je het rustig aan in de NSX dan was ie net zo comfortabel als een Civic.

Gaf je de Honda NSX van jetje, dan had ie minder dan 6 seconden nodig om de 100 km/u aan te tikken. De topsnelheid was 270 km/u. De NSX biedt bakken met grip, geweldige communicatie door het stuur en comfort dat de Europese elite uit die tijd het schaamrood op de kaken zette. En zoals je weet hielp Ayrton Senna mee met de ontwikkeling van de Honda.

Misschien viel het je al op dat er geen derde generatie NSX bij de Honda NSX-collectie staat. Dat is omdat de nieuwe twin-turbo V6 met dry-sump smering en een hoop elektrospul een stuk lastiger is om aan te werken. De Japanners hebben een aparte relatie met de nieuwe NSX, misschien ook omdat hij niet gebouwd wordt in Japan, maar Amerika.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws