De feilloze Honda S2000 die je hierboven ziet is chassis #000 van de nieuwe, gelimiteerde restomod genaamd Honda S2000R. Hè, maar Honda bouwde nooit een S2000R toch? Klopt, deze auto is niet gebouwd door het Japanse merk, maar door Evasive Motorsport. De letter ‘R’ leent het bedrijf van de motor die in de Honda S2000 ligt, namelijk die van de vorige Honda Civic Type R.

De originele motor uit de S2000 produceert 240 pk en 208 Nm. Daar doet de 2,0-liter viercilinder turbomotor uit de Civic een schepje bovenop. Die produceert 306 pk en 400 Nm. Voor de scherpe lezer: Evasive houdt het inderdaad niet alleen bij de motorwissel.

Aanpassingen aan het chassis

Evasive voorziet de S2000R van onder meer een anti-roll bar, schroefset, titanium uitlaatsysteem, koolstofvezel luchtinlaat en nieuw inlaatspruitstuk. De nieuwe ECU zorgt ervoor dat alle elektronica dezelfde taal spreekt en het sperdifferentieel verdeelt het vermogen. Gelukkig blijft de handgeschakelde versnellingsbak met zes versnellingen op zijn plek.

Als je goed kijkt, zijn er ook wat optische veranderingen. De wielkasten aan de voorkant zijn wat breder en die monsterachtige koolstofvezel achtervleugel kan je niet ontgaan zijn. Vanbinnen is de S2000R uitgerust met Recaro-stoelen en een stuur omhuld door alcantara. Deze aanpassingen zijn al rigoureus, maar er komt een nóg uitgebreidere versie aan.

De Honda S2000R op Pikes Peak

Jazeker, Evasive Motorsport maakt special voor de heuvelklim een speciale versie van de S2000R. Hiervoor trekt Evasive de F20-motor uit de schuur. De cilinderinhoud wordt vergroot naar 2,4-liter en er komt een turbo op om naar 660 pk te klimmen. Ook krijgt hij een sequentiële versnellingsbak. Verder zijn er speciale racebanden en nog betere schroefset. We krijgen een idee van de looks van de auto op de schets hieronder. Is het al bijna 25 juni?

Honda S2000R van Evasive Motorsport Pikes Peak versie zijkant tekening

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)