
De Hyundai Kona Electric was altijd al een bijzondere verschijning, maar wel eentje die kopers wist te trekken. Het niet-Europees-gelijnde gebakje wist in Europa toch meer dan 53.000 mensen te verleiden. Daarmee is het een van de populairste elektrische auto’s op de markt. Zal dat dankzij of ondanks zijn smoelwerk zijn? Hoe het ook zij, Hyundai neemt de elektrische SUV onder handen. De Hyundai Kona Electric facelift blijft een onderscheidend ding, maar het geheel klopt wel wat beter.
Update: Heb je de nieuwe Hyundai Kona Electric voor 2023 al gezien?
De Hyundai Kona Electric facelift ziet er zelfs best gelikt uit. De neus is nu vrijwel helemaal afgesloten, waardoor het niet meer de ‘dichte versie van de open versie’ is. Het ontwerp is meer opzichzelfstaand. Hyundai kiest bewust voor een opvallende laadklep om ‘de uitstraling van het unieke front’ te behouden. De lengte van de Kona Electric groeit met 40 millimeter en de aerodynamica zou bovendien beter zijn.
Specificaties Hyundai Kona Electric facelift
De Kona Electric komt na de facelift in dezelfde twee smaken: een met een 39,2-kWh accu en een met een 64-kWh exemplaar. De actieradius is respectievelijk 305 en 484 kilometer. De grootste batterij levert zijn lading aan een elektromotor van 204 pk, de kleinere accu drijft een bescheiden elektromotor van 136 pk aan. De topsnelheid is 155 of 167 km/u, je mag zelf raden welke snelheid bij welke accu hoort. Het koppel is in alle gevallen 395 Nm.
Andere updates
Wie voor het 10,25-inch navigatiesysteem gaat, krijgt daar een net zo grote digitale cockpit bij. Voor de klanten met een 8-inch scherm is er nu Apple CarPlay en Android Auto. Daarnaast installeert Hyundai nog wat extra veiligheidsvoorzieningen en nieuwe connectiviteitsfuncties. De Hyundai Kona Electric facelift komt in de zomer van 2021. De prijzen zijn niet bekend, maar verwacht dat ze niet veel afwijken van de huidige bedragen. De 64-kWh versie kost in Nederland minimaal 36.796 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Kona Electric Review: Deze EV lost één belangrijk probleem van nu op

Alles dat je moet weten over de Hyundai Kona voor 2023

De Hyundai Kona is (alweer) nieuw en kan zo Cyberpunk 2077 in

Hyundai Kona N: 280 pk en voorwielaandrijving

Terugroepactie Hyundai Kona Electric voor brandgevaar?

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Dit zijn alle verschillen tussen jouw Tesla Model Y en de nieuwe (die een stukje duurder is)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De voorkant is nu glad gemaakt, de zijkant heeft alleen maar vouwen en de achterkant zoveel horizontale lijnen dat de auto meer onderkinnen heeft dan Erica Terpstra. Dit is een schoolvoorbeeld van een rommelig ontwerp. Dat is jammer want Hyundai laat zien dat ze zowel op elektrisch vlak als waterstof in de kopgroep zitten.
Bijzonder dat jullie het uiterlijk vinden kloppen. Van de zijkant lijkt het aan de achterkant alsof er twee auto op elkaar zijn geplaatst. Echt geen gezicht deze ‘auto’.
Dus dat! Was ook mijn eerste gedachte
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Ik vind deze gefacelifte versie mooi om te zien. Mooier dan de huidige versie. Als de prijzen gelijk zijn met de huidige, dan weet ik nu al welke auto ik moet gaan kiezen als ik elektrisch wil gaan rijden.