
De Hyundai Kona Electric was altijd al een bijzondere verschijning, maar wel eentje die kopers wist te trekken. Het niet-Europees-gelijnde gebakje wist in Europa toch meer dan 53.000 mensen te verleiden. Daarmee is het een van de populairste elektrische auto’s op de markt. Zal dat dankzij of ondanks zijn smoelwerk zijn? Hoe het ook zij, Hyundai neemt de elektrische SUV onder handen. De Hyundai Kona Electric facelift blijft een onderscheidend ding, maar het geheel klopt wel wat beter.
Update: Heb je de nieuwe Hyundai Kona Electric voor 2023 al gezien?
De Hyundai Kona Electric facelift ziet er zelfs best gelikt uit. De neus is nu vrijwel helemaal afgesloten, waardoor het niet meer de ‘dichte versie van de open versie’ is. Het ontwerp is meer opzichzelfstaand. Hyundai kiest bewust voor een opvallende laadklep om ‘de uitstraling van het unieke front’ te behouden. De lengte van de Kona Electric groeit met 40 millimeter en de aerodynamica zou bovendien beter zijn.
Specificaties Hyundai Kona Electric facelift
De Kona Electric komt na de facelift in dezelfde twee smaken: een met een 39,2-kWh accu en een met een 64-kWh exemplaar. De actieradius is respectievelijk 305 en 484 kilometer. De grootste batterij levert zijn lading aan een elektromotor van 204 pk, de kleinere accu drijft een bescheiden elektromotor van 136 pk aan. De topsnelheid is 155 of 167 km/u, je mag zelf raden welke snelheid bij welke accu hoort. Het koppel is in alle gevallen 395 Nm.
Andere updates
Wie voor het 10,25-inch navigatiesysteem gaat, krijgt daar een net zo grote digitale cockpit bij. Voor de klanten met een 8-inch scherm is er nu Apple CarPlay en Android Auto. Daarnaast installeert Hyundai nog wat extra veiligheidsvoorzieningen en nieuwe connectiviteitsfuncties. De Hyundai Kona Electric facelift komt in de zomer van 2021. De prijzen zijn niet bekend, maar verwacht dat ze niet veel afwijken van de huidige bedragen. De 64-kWh versie kost in Nederland minimaal 36.796 euro.
4 reacties op “Hyundai Kona Electric facelift komt zomer 2021”
Laat een antwoord achter aan Remon Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hyundai Kona Electric Review: Deze EV lost één belangrijk probleem van nu op

Alles dat je moet weten over de Hyundai Kona voor 2023

De Hyundai Kona is (alweer) nieuw en kan zo Cyberpunk 2077 in

Hyundai Kona N: 280 pk en voorwielaandrijving

Terugroepactie Hyundai Kona Electric voor brandgevaar?

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

Normaal zijn Honda’s nogal duur, maar deze kan de goedkoopste auto van Nederland worden

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Max Verstappen maakt toekomstplannen voor 2026 bekend: blijft hij bij Red Bull?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen

De voorkant is nu glad gemaakt, de zijkant heeft alleen maar vouwen en de achterkant zoveel horizontale lijnen dat de auto meer onderkinnen heeft dan Erica Terpstra. Dit is een schoolvoorbeeld van een rommelig ontwerp. Dat is jammer want Hyundai laat zien dat ze zowel op elektrisch vlak als waterstof in de kopgroep zitten.
Bijzonder dat jullie het uiterlijk vinden kloppen. Van de zijkant lijkt het aan de achterkant alsof er twee auto op elkaar zijn geplaatst. Echt geen gezicht deze ‘auto’.
Dus dat! Was ook mijn eerste gedachte
Ik ben het hier totaal niet mee eens. Ik vind deze gefacelifte versie mooi om te zien. Mooier dan de huidige versie. Als de prijzen gelijk zijn met de huidige, dan weet ik nu al welke auto ik moet gaan kiezen als ik elektrisch wil gaan rijden.