De Hyundai RM16 N is nog niet dood

De Hyundai met middenmotor is nog niet dood!

Hyundai RM16 N achterkant
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N achterkant
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N
Hyundai RM16 N

Als automerk kaap je geen honcho’s bij BMW weg om alleen een stel stugge dempers te monteren. Nee, de kennis uit de M-afdeling moet je goed aan het werk zetten. De Hyundai I30 N was een leuk begin en de Veloster N zal ongetwijfeld ook een feestje op wielen zijn. We willen eventueel best een N-crossover tussendoor tolereren, als de volledige focus van Hyundai dan maar richting de RM16 N gaat.

De Hyundai RM16 N is een studiemodel voor een hatchback met de motor in het midden. Een soort Renault Clio V6 uit Korea, dus. Of een Ferrari die te veel billenkoek kreeg. De geruchten gaan al even dat Hyundai nu serieus overweegt de RM16 N naar de markt te brengen.

Het merk zelf voedt de geruchten maar wat graag: ‘We werken aan zoiets. Net als de Racing Midship, daarvan hebben we drie versies. We werken nog steeds aan deze auto’s, en we proberen verschillende dingen. Misschien bouwen we ooit zo’n auto. Er is nog geen beslissing genomen, maar het kan gebeuren’, zei Albert Biermann, baas van Hyundai N, tegen TopGear.

Een prototype van de Hyundai RM16 N werd deze week wederom gespot op de Nürburgring. Hij werd in 2016 al gesnapt op de Groene Hel, toen een tijd niet, en nu trok Hyundai ‘m weer van stal. Is het moment daar?

Hoe dan ook: het midscheepse pretmonster is dus nog niet dood. Het bochtenvretertje haalt zo’n 300 pk uit een viercilinder die de achterwielen aandrijft. De Hyundai RM16 N is potentieel het leukste dat ooit uit Korea kwam. Op Gangnam Style na.

Hyundai RM16 N op de Nürburgring

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken