Het internet staat bomvol met mensen die een aanvaring met een merk of een dealer hebben. Daarom is het ook eens fijn om te zien hoe het ook kan. Gebruiker unclefishbits op Reddit kocht in 2016 een gloednieuwe Jaguar F-Type Convertible. Door een ‘ongehoord en uniek motorprobleem’, zoals hij het zelf zegt, moest hij het ruim drie maanden zonder zijn Jag doen. Er was geen man overboord geweest als het probleem daarna was opgelost. Maar de problemen bleven, dus besloot de klant verhaal te gaan halen bij Jaguar.
Het merk erkende dat het fout zat en kwam met een oplossing. Unclefishbits kan zijn F-Type inruilen tegen een model uit 2019. Zo gezegd, zo gedaan en het vervangende model ging in productie. Tijdens het contact met de klantenservice vroeg unclefishbits tussen neus en lippen door of er een kans was dat hij foto’s kon krijgen van het productieproces van zijn nieuwe F-Type. Waarop de klantenservice reageerde: ‘Nu heb je de verrassing verpest.’ Jaguar had namelijk het productieproces van de nieuwe F-Type Convertible stap voor stap vastgelegd en in een Powerpoint-presentatie geknald.
Het resultaat daarvan zie je hieronder. Het voelt een beetje of je de echo’s bij een zwangerschap achter elkaar zet. Je ziet exact hoe datgene groeit waarvan je in blijde verwachting bent. Een prachtig moment, toch? Nu hopen we maar dat deze nieuwe F-Type niet weer hetzelfde ‘unieke probleem’ vertoont.
De foto’s van het productieproces
Some pics of a car on an assembly line. Pretty cool Jaguar did this for me.
Reacties