
Mocht je beginnen aan een vegetarisch dieet, begin dan niet door de ‘A’ en ‘G’ uit je Hollands AVG’tje te verwijderen. Jaguar lijkt nu wel zoiets te doen met het huidige gamma. Het Britse merk wil helemaal elektrisch worden, maar schrapt nu het enige elektrische model dat ze hebben. Samen met deze I-Pace verdwijnen nog vier andere modellen en blijft er maar één auto over.
Jaguar Land Rover-baas Adrian Mardell geeft duidelijkheid aan de investeerders van Jaguar: ‘We elimineren vijf producten, allemaal met een lagere waarde. Op geen van deze voertuigen hebben we geld verdiend, dus we vervangen ze met nieuwe voertuigen op nieuw ontworpen platformen.’ Met het verwijderen van de modellen hoopt Jaguar dat de gemiddelde verkoopprijs van de auto’s omhoog gaat.
Ook de laatste Jaguar gaat verdwijnen
Het enige nieuwe model dat je straks kunt kopen, is de F-Pace, maar ook op het afscheidsfeestje van die SUV hoef je niet lang te wachten. De F-Pace krijgt volgend jaar een afscheidsmodel waardoor het oude assortiment straks dus helemaal weg is. Op dat moment moet een nieuwe elektrische generatie Jaguars opstaan.
De nabije toekomstplannen van Jaguar
Vanaf 2025 moet Jaguar volledig elektrisch zijn. Begin volgend jaar toont het merk het eerste model van de nieuwe generatie. Later dat jaar volgen er nog twee EV’s. Alle drie de auto’s komen op een nieuw platform te staan dat Jaguar Electrified Architecture (JEA) heet. Tegen 2027 moet het assortiment zijn uitgebreid naar zes modellen.
5 reacties op “Jaguar wordt volgend jaar elektrisch, maar schrapt nu wel de enige EV uit het assortiment”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto’s branden volledig uit op vrachtwagentrailer

Jaguars stijlvolle EV nu nog bereikbaarder

Jaguar I-Pace kan nu 3-fase laden

Audi e-tron vs Jaguar I-Pace vs Mercedes EQC

Lister SUV-E: een snellere, lichtere Jaguar I-Pace

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Hoi Ik snap echt niet waarJaguar mee bezig is? Het merk wordt door deze CEO om zeep geholpen. Deze meneer heeft last van grootmoedwaanzin. De range optrekken op het niveau van Bentley? Hoeveel mensen kunnen zich een Bentley veroorloven? We rijden al vanaf 2005 Jaguar, tot volle tevredenheid. De dealer waar we nu zitten in Maastricht, is echt super, we rijden niet veel km ,ongeveer 6000 km, men gaf het advies “U rijd zo weinig, U komt volgend jaar terug voor de jaarlijkse beurt.” We rijden nog niet elektrisch, te onhandig, kan niets achter, geen ver bereik. Straks ook onbetaalbaar, wat gaat men doen met alle dealers sluiten? Al die mensen die daar werken, zijn hun banen kwijt.
Hoop zal wel ijdele hoop zijn, dat die CEO terug gefloten wordt, want we kunnen echt nog niet zonder benzine en diesel, laadpalen worden straks uitgeschakeld, het net kan het niet aan, etc etc.
Ik heb al met vele merken gereden, meestal uit het wat hogere segment, tot vele miljoenen km met 40tonners toe, gisteren de eerste keer met een ev., mercedes, prachtige auto, comfort ok, rijgedrag ok, logica? onbestaande in zulke auto’s, knopjes, hendeltjes, lichtjes, schermpjes, op onder en over elkaar, ge weet niet eens meer wat of waar en hoe, voor mij? nooit meer.
Bay bay JAGUAR!! Nu meer en meer mensen beginnen te beseffen dat er de eerstkomende decennia GEEN electriciteit genoeg ter beschikking zal zijn om het wagenpark volledig te electrificeren en dat electrische voertuigen helemaal NIET milieuvriendelijk zijn, veeeel te duur, te kleine actiradius, te zwaar en bovendien practice onblusbaar bij event. brand, lijkt deze beslissing volgens velen te leiden tot het mogelijke faillissement van dit eens zo aantrekkelijk, degelijke en glamoureuze automerk. Bovendien zijn, zoals algemeen bekent, alle zeldzame grondstoffen die nodig zijn voor de fabricatie van autobatterijen voor meer dan 80 % in handen van het totalitaire communistische Chinese onderdrukkings en uitbuitingsregime wat uiteindelijk de totale ondergang van de Europese autoindustrie zal betekenen als gevolg van het opzettelijke WANBELEID EN WANGEDRAG van onze globalistische liberale en linkse zelfverijkende zg “leiders”!!!!
Zo wat heb jij veel onderbuikgevoelens i.p.v. feiten in een reactie weten te bundelen.
WPT heeft wel gelijk maar als je het in Telegram stijl zou opschrijven dan begrijpen veel mensen het niet.
Hij vergat nog dat het wisselen van een accupack economisch vaak niet haalbaar zal blijken plus dat recycling ook al niet lukt. Daarbij ook nog het feit dat groene stroom er pas in 2050 is tot die tijd uit steenkool en dieselgeneratoren.
In parkeergarages zullen ze verboden worden.