
Als je veel geduld en een hoop geluk hebt, kun je ook in Nederland een gepersonaliseerde kentekenplaat regelen. Het lukte de importeur van Jaguar in 2014 met de persdemo van de Jaguar XFR-S Sportbrake. En nu staat de auto met het bijpassende kenteken te koop.
Het is een klein clubje, de superstation-klasse. BMW heeft het al een tijd niet meer aangedurfd om een M5 Touring uit te brengen, waardoor Mercedes en Audi vrij spel hebben op de laad-en-ros-plaatsen. Een paar jaar terug deed Jaguar een poging met de XFR-S Sportbrake.
De 5,0-liter V8 produceert 550 pk en 680 Nm koppel. In 4,6 seconden sprint ie naar de 100 km/u. De koek is op bij 300 km/u. Jaguar was er een beetje laat bij, waardoor ze niet helemaal meekwamen met de rest. Maar dat maakt deze Jaguar XFR-S geen minder lekkere verschijning. Je rijdt ‘m omdat je vooral iets unieks wilt. En iets heel blauws.
De Jaguar XFR-S Sportbrake met 42.770 kilometer op de teller moet 69.950 euro kosten en staat in Haarlem. Of ga je toch voor een Audi RS?
Meer van TopGear


Jaguar geeft XE en XF een update

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XF Sportbrake 25t AWD R-Sport

Dit is de nieuwe Jaguar XF Sportbrake

BMW 5-serie vs Volvo S90 vs Mercedes E-klasse vs Jaguar XF

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Aankomende vrijdag sta je in de file, maar dat is niet de schuld van werkzaamheden of vakantieverkeer

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Ik heb een XF met kenteken 4-XFF-12. Als dit de 4-XFF-16 was geweest was het helemaal leuk, dan stond niet alleen het model maar ook het vermogen op het kenteken.
De nieuwprijs van deze auto was zo hoog (175k excl opties) dat hij mede daardoor nauwelijks verkocht werd in Nederland, waarschijnlijk is dit de enigste. Nu is hij wel betaalbaar en lijkt mij veel leuker dan zo’n saaie audi.