
Als je veel geduld en een hoop geluk hebt, kun je ook in Nederland een gepersonaliseerde kentekenplaat regelen. Het lukte de importeur van Jaguar in 2014 met de persdemo van de Jaguar XFR-S Sportbrake. En nu staat de auto met het bijpassende kenteken te koop.
Het is een klein clubje, de superstation-klasse. BMW heeft het al een tijd niet meer aangedurfd om een M5 Touring uit te brengen, waardoor Mercedes en Audi vrij spel hebben op de laad-en-ros-plaatsen. Een paar jaar terug deed Jaguar een poging met de XFR-S Sportbrake.
De 5,0-liter V8 produceert 550 pk en 680 Nm koppel. In 4,6 seconden sprint ie naar de 100 km/u. De koek is op bij 300 km/u. Jaguar was er een beetje laat bij, waardoor ze niet helemaal meekwamen met de rest. Maar dat maakt deze Jaguar XFR-S geen minder lekkere verschijning. Je rijdt ‘m omdat je vooral iets unieks wilt. En iets heel blauws.
De Jaguar XFR-S Sportbrake met 42.770 kilometer op de teller moet 69.950 euro kosten en staat in Haarlem. Of ga je toch voor een Audi RS?
Meer van TopGear


Jaguar geeft XE en XF een update

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XF Sportbrake 25t AWD R-Sport

Dit is de nieuwe Jaguar XF Sportbrake

BMW 5-serie vs Volvo S90 vs Mercedes E-klasse vs Jaguar XF

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Deze handige tip kan vooral Nederlandse toeristen in Frankrijk een boete besparen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

In Duitsland kun je een bijzondere nieuwe soort benzine aan de pomp krijgen – dit moet je weten

Ik heb een XF met kenteken 4-XFF-12. Als dit de 4-XFF-16 was geweest was het helemaal leuk, dan stond niet alleen het model maar ook het vermogen op het kenteken.
De nieuwprijs van deze auto was zo hoog (175k excl opties) dat hij mede daardoor nauwelijks verkocht werd in Nederland, waarschijnlijk is dit de enigste. Nu is hij wel betaalbaar en lijkt mij veel leuker dan zo’n saaie audi.