
Als je veel geduld en een hoop geluk hebt, kun je ook in Nederland een gepersonaliseerde kentekenplaat regelen. Het lukte de importeur van Jaguar in 2014 met de persdemo van de Jaguar XFR-S Sportbrake. En nu staat de auto met het bijpassende kenteken te koop.
Het is een klein clubje, de superstation-klasse. BMW heeft het al een tijd niet meer aangedurfd om een M5 Touring uit te brengen, waardoor Mercedes en Audi vrij spel hebben op de laad-en-ros-plaatsen. Een paar jaar terug deed Jaguar een poging met de XFR-S Sportbrake.
De 5,0-liter V8 produceert 550 pk en 680 Nm koppel. In 4,6 seconden sprint ie naar de 100 km/u. De koek is op bij 300 km/u. Jaguar was er een beetje laat bij, waardoor ze niet helemaal meekwamen met de rest. Maar dat maakt deze Jaguar XFR-S geen minder lekkere verschijning. Je rijdt ‘m omdat je vooral iets unieks wilt. En iets heel blauws.
De Jaguar XFR-S Sportbrake met 42.770 kilometer op de teller moet 69.950 euro kosten en staat in Haarlem. Of ga je toch voor een Audi RS?
2 reacties op “Jaguar XFR-S Sportbrake met kenteken XFR”
Laat een antwoord achter aan Arjan Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jaguar geeft XE en XF een update

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar XF Sportbrake 25t AWD R-Sport

Dit is de nieuwe Jaguar XF Sportbrake

BMW 5-serie vs Volvo S90 vs Mercedes E-klasse vs Jaguar XF

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Ik heb een XF met kenteken 4-XFF-12. Als dit de 4-XFF-16 was geweest was het helemaal leuk, dan stond niet alleen het model maar ook het vermogen op het kenteken.
De nieuwprijs van deze auto was zo hoog (175k excl opties) dat hij mede daardoor nauwelijks verkocht werd in Nederland, waarschijnlijk is dit de enigste. Nu is hij wel betaalbaar en lijkt mij veel leuker dan zo’n saaie audi.