
Wat zei je? We konden je niet horen over het geluid van de confetti-kanonnen, Money In The Bank van Lil Scrappy en het geblader door de Rolex-catalogus, allemaal afkomstig van het belastingdienst-kantoor. Ze zijn weer een BPM-beukertje rijker: de Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland.
Nee, Nederland kent geen gunstig belastingklimaat voor autoliefhebbers. Alles met leuk vermogen en de bijhorende uitstoot wordt genadeloos de markt uitgeprijsd. We hadden daarom ook nooit verwacht dat de Jeep Grand Cherokee Trackhawk met 717 pk naar Nederland zou komen.
De knotsgekke SUV kost in Amerika omgerekend zo’n 70.000 euro. In Nederland kost hij, hou je vast, 238.707 euro. Voor dat geld krijg je de krachtigste SUV ooit, dankzij de 6,2-liter V8 uit de Dodge Challenger Hellcat. Een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio kost je trouwens 127.750 euro.
In 3,7 seconden zit de Trackhawk op 100 km/u. Een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. De topsnelheid van 290 km/u moet ook ruim voldoende zijn voor Nederland. Het onderstel is uitvoerig aangepast om ervoor te zorgen dat je enigszins de bocht om kunt. Een zijwaartse versnelling van 0,88 g is nu mogelijk. Dus, ga jij sparen voor een van de snelste SUV’s ter wereld?
Eén reactie op “Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland (+prijs)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jeep Grand Cherokee 4xe review: Hoe rijdt de enorme bak met viercilinder?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Jeep Grand Cherokee (2022) is nieuw en hybride

’Cherokee niet meer van deze tijd’

De unieke autocultuur van Australië

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Ik had de SRT8 uitvoering van het vorige model, heerlijke brute, mooi klinkende, auto met een enorme tractie waardoor je vrijwel alle stoplichtsprintjes en tussenacceleraties wint. Die is helaas ook bijna 2 keer zo duur geworden in Nederland (in België en Duitsland nog steeds voor minder dan de helft, je zou bijna hopen dat we een provincie daarvan worden)