
Wat zei je? We konden je niet horen over het geluid van de confetti-kanonnen, Money In The Bank van Lil Scrappy en het geblader door de Rolex-catalogus, allemaal afkomstig van het belastingdienst-kantoor. Ze zijn weer een BPM-beukertje rijker: de Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland.
Nee, Nederland kent geen gunstig belastingklimaat voor autoliefhebbers. Alles met leuk vermogen en de bijhorende uitstoot wordt genadeloos de markt uitgeprijsd. We hadden daarom ook nooit verwacht dat de Jeep Grand Cherokee Trackhawk met 717 pk naar Nederland zou komen.
De knotsgekke SUV kost in Amerika omgerekend zo’n 70.000 euro. In Nederland kost hij, hou je vast, 238.707 euro. Voor dat geld krijg je de krachtigste SUV ooit, dankzij de 6,2-liter V8 uit de Dodge Challenger Hellcat. Een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio kost je trouwens 127.750 euro.
In 3,7 seconden zit de Trackhawk op 100 km/u. Een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. De topsnelheid van 290 km/u moet ook ruim voldoende zijn voor Nederland. Het onderstel is uitvoerig aangepast om ervoor te zorgen dat je enigszins de bocht om kunt. Een zijwaartse versnelling van 0,88 g is nu mogelijk. Dus, ga jij sparen voor een van de snelste SUV’s ter wereld?
Eén reactie op “Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland (+prijs)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jeep Grand Cherokee 4xe review: Hoe rijdt de enorme bak met viercilinder?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Jeep Grand Cherokee (2022) is nieuw en hybride

’Cherokee niet meer van deze tijd’

De unieke autocultuur van Australië

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten

Ik had de SRT8 uitvoering van het vorige model, heerlijke brute, mooi klinkende, auto met een enorme tractie waardoor je vrijwel alle stoplichtsprintjes en tussenacceleraties wint. Die is helaas ook bijna 2 keer zo duur geworden in Nederland (in België en Duitsland nog steeds voor minder dan de helft, je zou bijna hopen dat we een provincie daarvan worden)