
Wat zei je? We konden je niet horen over het geluid van de confetti-kanonnen, Money In The Bank van Lil Scrappy en het geblader door de Rolex-catalogus, allemaal afkomstig van het belastingdienst-kantoor. Ze zijn weer een BPM-beukertje rijker: de Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland.
Nee, Nederland kent geen gunstig belastingklimaat voor autoliefhebbers. Alles met leuk vermogen en de bijhorende uitstoot wordt genadeloos de markt uitgeprijsd. We hadden daarom ook nooit verwacht dat de Jeep Grand Cherokee Trackhawk met 717 pk naar Nederland zou komen.
De knotsgekke SUV kost in Amerika omgerekend zo’n 70.000 euro. In Nederland kost hij, hou je vast, 238.707 euro. Voor dat geld krijg je de krachtigste SUV ooit, dankzij de 6,2-liter V8 uit de Dodge Challenger Hellcat. Een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio kost je trouwens 127.750 euro.
In 3,7 seconden zit de Trackhawk op 100 km/u. Een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. De topsnelheid van 290 km/u moet ook ruim voldoende zijn voor Nederland. Het onderstel is uitvoerig aangepast om ervoor te zorgen dat je enigszins de bocht om kunt. Een zijwaartse versnelling van 0,88 g is nu mogelijk. Dus, ga jij sparen voor een van de snelste SUV’s ter wereld?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland (+prijs)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jeep Grand Cherokee 4xe review: Hoe rijdt de enorme bak met viercilinder?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Jeep Grand Cherokee (2022) is nieuw en hybride

’Cherokee niet meer van deze tijd’

De unieke autocultuur van Australië

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

De Jeep Wagoneer S is een elektrische SUV met 600 pk die naar Nederland komt

Dankzij deze nieuwe 4xe is de Avenger nu een échte Jeep

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je moet twee keer kijken waarom de vraag van deze Mazda-rijder niet zo snugger is

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Ik had de SRT8 uitvoering van het vorige model, heerlijke brute, mooi klinkende, auto met een enorme tractie waardoor je vrijwel alle stoplichtsprintjes en tussenacceleraties wint. Die is helaas ook bijna 2 keer zo duur geworden in Nederland (in België en Duitsland nog steeds voor minder dan de helft, je zou bijna hopen dat we een provincie daarvan worden)