Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland (+prijs)

Nederland is weer een BPM-beukertje rijker

Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood
Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2017 rood

Wat zei je? We konden je niet horen over het geluid van de confetti-kanonnen, Money In The Bank van Lil Scrappy en het geblader door de Rolex-catalogus, allemaal afkomstig van het belastingdienst-kantoor. Ze zijn weer een BPM-beukertje rijker: de Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland.

Nee, Nederland kent geen gunstig belastingklimaat voor autoliefhebbers. Alles met leuk vermogen en de bijhorende uitstoot wordt genadeloos de markt uitgeprijsd. We hadden daarom ook nooit verwacht dat de Jeep Grand Cherokee Trackhawk met 717 pk naar Nederland zou komen.

De knotsgekke SUV kost in Amerika omgerekend zo’n 70.000 euro. In Nederland kost hij, hou je vast, 238.707 euro. Voor dat geld krijg je de krachtigste SUV ooit, dankzij de 6,2-liter V8 uit de Dodge Challenger Hellcat. Een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio kost je trouwens 127.750 euro.

In 3,7 seconden zit de Trackhawk op 100 km/u. Een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. De topsnelheid van 290 km/u moet ook ruim voldoende zijn voor Nederland. Het onderstel is uitvoerig aangepast om ervoor te zorgen dat je enigszins de bocht om kunt. Een zijwaartse versnelling van 0,88 g is nu mogelijk. Dus, ga jij sparen voor een van de snelste SUV’s ter wereld?

Reacties
  1. Mark zegt op 1 maart 2018 om 11:23:

    Ik had de SRT8 uitvoering van het vorige model, heerlijke brute, mooi klinkende, auto met een enorme tractie waardoor je vrijwel alle stoplichtsprintjes en tussenacceleraties wint. Die is helaas ook bijna 2 keer zo duur geworden in Nederland (in België en Duitsland nog steeds voor minder dan de helft, je zou bijna hopen dat we een provincie daarvan worden)

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken