
Wat zei je? We konden je niet horen over het geluid van de confetti-kanonnen, Money In The Bank van Lil Scrappy en het geblader door de Rolex-catalogus, allemaal afkomstig van het belastingdienst-kantoor. Ze zijn weer een BPM-beukertje rijker: de Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland.
Nee, Nederland kent geen gunstig belastingklimaat voor autoliefhebbers. Alles met leuk vermogen en de bijhorende uitstoot wordt genadeloos de markt uitgeprijsd. We hadden daarom ook nooit verwacht dat de Jeep Grand Cherokee Trackhawk met 717 pk naar Nederland zou komen.
De knotsgekke SUV kost in Amerika omgerekend zo’n 70.000 euro. In Nederland kost hij, hou je vast, 238.707 euro. Voor dat geld krijg je de krachtigste SUV ooit, dankzij de 6,2-liter V8 uit de Dodge Challenger Hellcat. Een Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio kost je trouwens 127.750 euro.
In 3,7 seconden zit de Trackhawk op 100 km/u. Een kwartmijl-sprint kost 11,6 seconden. De topsnelheid van 290 km/u moet ook ruim voldoende zijn voor Nederland. Het onderstel is uitvoerig aangepast om ervoor te zorgen dat je enigszins de bocht om kunt. Een zijwaartse versnelling van 0,88 g is nu mogelijk. Dus, ga jij sparen voor een van de snelste SUV’s ter wereld?
Eén reactie op “Jeep Grand Cherokee Trackhawk komt naar Nederland (+prijs)”
Laat een antwoord achter aan Mark Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jeep Grand Cherokee 4xe review: Hoe rijdt de enorme bak met viercilinder?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Jeep Grand Cherokee (2022) is nieuw en hybride

’Cherokee niet meer van deze tijd’

De unieke autocultuur van Australië

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Ik had de SRT8 uitvoering van het vorige model, heerlijke brute, mooi klinkende, auto met een enorme tractie waardoor je vrijwel alle stoplichtsprintjes en tussenacceleraties wint. Die is helaas ook bijna 2 keer zo duur geworden in Nederland (in België en Duitsland nog steeds voor minder dan de helft, je zou bijna hopen dat we een provincie daarvan worden)