
In de video onderaan deze pagina vertelt de vlogger enthousiast hoe blij hij is dat het eindelijk flink sneeuwt in het Verenigd Koninkrijk. Hij ziet dit als de perfecte gelegenheid om zijn Volkswagen Touareg te gebruiken waarvoor deze ontworpen is: zware dingen trekken. Het plezier van het uit de sneeuw trekken van vrachtwagens met een dikke diesel is wellicht lastig te begrijpen voor mensen die niets met auto’s hebben, maar autoliefhebbers snappen dit direct.
Wanneer je goed kijkt, zie je dat er in de video twee verschillende Touaregs worden gebruikt. Het oudere model is de V10-diesel. Dit is echter geen standaarduitvoering: de SUV’s zijn eigendom van de dieselspecialisten van Darkside Developments, die de motor hebben aangepast. Hierdoor levert de V10 nu meer dan 350 pk en bijna 1.000 Nm aan koppel. Het nieuwere model is een Touareg V6, eveneens met 350 pk, maar met 770 Nm aan koppel.
Bij deze uitdaging draait het echter niet alleen om pure kracht, maar vooral om grip. De speciaal ontworpen offroad-banden spelen een cruciale rol bij het bevrijden van de vrachtwagens uit de sneeuw. Zo zie je geregeld Subaru Impreza’s vrachtwagens los te trekken op besneeuwde wegen dankzij hun vierwielaandrijving en uitstekende tractie. Toch geeft de aanwezigheid van een V10-diesel deze actie net dat beetje extra aantrekkingskracht.
6 reacties op “Kijk hoe een VW Touareg V10 TDI gestrande vrachtwagens uit de sneeuw trekt”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De Touareg heeft nu een lichtgevend VW-logo en komt als V6 naar Nederland

Volkswagen gaat auto’s met lichtgevende logo’s op de achterklep leveren

Volkswagen Touareg R eHybrid

De duurste Volkswagen van 2020

Touareg V10 vs Amarok V6: touwtrekken

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Maak dan ook eens zo’n filmpje. Dan kunnen we het zaaien.
Grip en banden zijn belangrijk.Pk/KW zegt niks. Dit doe ik ook met mijn Micro 45 km/h wagen.Eat een onzinnige vertoning om publiciteit tekrijgen.
Je mag nog alle grip van de wereld hebben, zonder koppel (Nm) ben je nergens. En jouw micro kan nog geen fiets uit de sneeuw trekken.
Het merk zecht mij niks.
Dit heeft alles met grip te maken.
Dit red mijn Xc70 ook nog wel!!
Niet veel bijzonders
Geweldig. Doet me terugdenken aan dat ik een Touareg uit de sneeuw trok met mn Audi AWD S6. Baas boven baas.