
Wie wint er bij een potje touwtrekken? Is het een beulige V10-diesel van weleer of een moderne V6 TDI? Een standaard Volkswagen Amarok met een V6-diesel produceert maximaal 224 pk en 550 Nm. Maar aangezien dit exemplaar bij dieseltuner Darkside Developments staat, zou dit ook best wat meer kunnen zijn. Een Touareg V10 TDI (niet de R50) overtreft de Amarok met zijn 313 pk en 750 Nm.
Alleen kijkend naar de specificaties zou de Touareg met V10 moeten winnen. Maar dat doet hij niet. Bij een potje touwtrekken gaat het niet puur om kracht, want grip speelt een enorme rol. De Amarok, die in lege toestand weinig gewicht op de achteras heeft, is volgeladen met een zware pallet. De Touareg staat op offroad-banden.
Touareg V10 vs Amarok V6
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Nieuwe oude Volkswagen Amarok is geen Ford meer, wel met V6 TDI

Dit Volkswagen-logo is een speaker die overstekend wild moet wegjagen

Is de nieuwe VW Amarok ruig genoeg voor de neushoornbescherming in Zuid-Afrika?

Offroad-specialist Delta4x4 maakt de nieuwe Volkswagen Amarok extra ruig

Waarom de nieuwe Amarok een heel vreemde Volkswagen is

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Overzicht: wat betaal je nou echt aan wegenbelasting voor een (gebruikte) elektrische auto in 2026?
