
De Chinese fiscus wil een serieuze donatie als je een nieuwe auto importeert. Niet iedereen heeft daar zin in en daarom zijn er altijd mensen die proberen om een auto het land binnen te smokkelen. Door zulke praktijken staat er bijvoorbeeld een rits oude Mercedessen en BMW’s weg te kwijnen in de haven van Tiajin. Deze geconfisqueerde Koenigseggs mogen gelukkig nog binnen staan.
In 2019 legde de Chinese overheid beslag op een Koenigsegg Agera RS en een Regera. Beide auto’s waren illegaal het land binnen gekomen en staan sindsdien stil in een opslag van de douane. Het opvallende is dat de Chinese overheid ze (volgens VinWiki) al een paar keer heeft geprobeerd te verkopen, maar dat er tot nu toe niemand toehapte.
Er zijn wel al pogingen gedaan
Zo zou er een Duitse supercar-makelaar een poging hebben gewaagd en zijn er nog wat veilingen geweest. Op 18 augustus gaan ze allebei wederom onder de hamer. Goedkoop zijn ze niet, wat misschien een van de redenen is waarom niemand ze momenteel wil. Het eerste bod voor de Regera moet minimaal (omgerekend) 2,5 miljoen euro zijn. Voor de Agera wordt minimaal 2,1 miljoen verlangd.
Het grote probleem is dat je waarschijnlijk een tussenpersoon moet regelen. Iemand die in China woont, of een Chinees bedrijf, moet voor jou bieden. Ook moet je zorgen dat de auto’s op transport gaan. En hoewel de auto’s waarschijnlijk gloednieuw zijn, moet er het een en ander gebeuren. De Regera is een hybride, maar gezien de lange stilstand is de accu waarschijnlijk te ver ontladen.
Een andere Regera dan op de foto’s hierboven
De Regera is gespoten in de kleur Horizon Blue en lijkt daardoor erg veel op de demo van Koenigsegg zelf, die je hierboven op de foto’s ziet. Volgens het Koenigsegg Jesko Registry gaat het echter wel om een andere auto. De Agera RS is geleverd met enkel blanke lak om het koolstofvezel zichtbaar te houden. Daarnaast heeft ie rode accenten. Zou jij dit importavontuur aandurven?
De Regera
De Agera RS
Meer van TopGear


Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

Zo crashtest Koenigsegg de Regera

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Gespot in Nederland: deze auto is ruim 1 miljoen keer verkocht, maar toch ken jij ‘m niet

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
