
Een BMW M5 Touring van de E34-generatie is op zichzelf al een redelijke zeldzaamheid. In de jaren negentig produceerde het merk 891 exemplaren van de potente familiebak. Slechts twee stuks spoten ze in de kleur Santorini Blue, en dit is daar één van. De eerste jaren raasde de zes-in-lijn over de Autobahn in Duitsland en twintig jaar geleden haalde iemand de auto naar Amerika. Sinds 2006 staat de BMW M5 Touring (E34) in Santorini Blue bij Enthusiast Auto Group.
Hier tilden ze de motor uit de BMW voor een ingrijpende onderhoudsbeurt. Daarbij monteerden ze nieuwe nokkenassen, een nieuwe Eisenmann-uitlaat, een kit voor een scherpere schakelbeleving en een sperdifferentieel. Dat was zo’n 10.000 kilometer geleden. De ‘S38B38′-motor zou nu rond de 370 pk en 430 Nm moeten hebben, wat zo’n 30 pk en 30 Nm meer is dan standaard.
De auto staat op de optionele Nürburgring EDC-ophanging (Electronic Damper Control) en uiteraard is het een handbak. Het interieur moet net je ding zijn. Het blauw van de buitenkant vloeit door op het dashboard, de bovenkant van de deurpanelen en de schakelpook. Voor de aardigheid zou je de steenslag even netjes moeten wegwerken. De prijs van de BMW M5 Touring in Santorini Blue is 149.990 dollar, zo’n 125.000 euro. Dat is drie keer meer dan de gemiddelde BMW M5 E34 Touring. Heb jij het ervoor over?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Kooptip: Smetteloze BMW M5 E34 in Brilliant Rot

Er staat een BMW M5 Touring V12 in de kelders van BMW

Als je iets eerder was, had jij op deze auto 16,5 miljoen euro kunnen verdienen

Regering van België wil oldtimers meer vrijstellingen geven in milieuzones

Statistieken bewijzen waarom het onzin is dat de oldtimerregeling stopt

VIDEO: Er staan allerlei bijzondere raceauto’s in de geheime opslag van Porsche

Oude Ford Mustang Fastback wordt omgebouwd tot offroader

Zo houdt deze specialist oude Volvo’s op de weg met een 3D-printer

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro
