
Een auto kopen ‘met de kop eraf’ kent veel voordelen en één nadeel. Voor een flinke hap uit de aanschafprijs en een korte levertijd lever je wel de vrijheid van het kiezen van je eigen opties in. Deze verlengde Brabus Viano VIP lost dat probleem op. De bus heeft namelijk alle opties. En slechts 453 kilometer op de teller.
Dit afschrijvingskanon kostte in 2015, inclusief belastingen, een lieve 507.000 euro. Niemand kocht de Brabus Viano VIP ooit voor dat geld, want de verlengde bus werd door Brabus gebruikt als demovoertuig en stond vooral op autobeurzen en evenementen. Hij staat nu zelfs nog op naam van Brabus. Nu mag jij hem bij Auto Leitner halen voor 149.500 euro. En gelukkig: het onderhoudsboekje is aanwezig. Dan weet je precies welke beurtjes er niet gedaan zijn.
Waarom is de Brabus Viano VIP zo duur?
In de basis is dit een verlengde Mercedes Viano met luchtvering achter en een 3,5-liter V6 met 258 pk voorin. Allemaal niet heel bijzonder, totdat Brabus de optielijst ging aanvullen. De Duitse tuner begon de ombouw door een wand tussen de bestuurder en de passagiers te plaatsen met een 40-inch televisie erop. Via een intercom kun je babbelen met de chauffeur. Achterin kun je met z’n vieren zitten.
Plof in de massagestoelen en kies de juiste geur van de luchtverfrisser voor de juiste ambiance. Je krijgt twee 3D-brillen bij de televisie, twee iPads, een Apple Mac Mini, een geluidssysteem van Bang & Olufsen met zeven speakers en 1.200 watt, een koelkast, een koffiezetapparaat, een kluis, fijne stoelen en (omdat de auto toch uit 2015 komt) een Blu-ray-speler. Bij het uitstappen van de Brabus Viano VIP kun je en paraplu uit de dorpel plukken, net als bij een Rolls-Royce. Laat jij deze 357.500 euro korting lopen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Kooptip: Brabus Viano VIP met nieuwprijs van half miljoen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Ondernemers toch niet op de fiets: dieselbusjes mogen langer de binnenstad in

De Lexus LM 350h is een enorm luxe MPV in plaats van SUV en daardoor eigenlijk beter (review)

Als je deze nieuwe EV koopt, krijg je eigenlijk een oude stinkdiesel van bijna 20 jaar oud

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

De nieuwe Ford E-Tourneo Custom is een elektrische auto voor acht personen

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De nieuwe auto’s van de Koninklijke Marechaussee rijden niet op diesel, benzine, waterstof óf elektriciteit

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Laatste zinnetje, “de paraplu net als bij Rolls Royce”; zelfs een Skoda heeft die optie, dus lekker bijzonder….