
Wie ooit achter in een Porsche 911 probeerde te klimmen en het überhaupt kan navertellen, weet dat de achterbank eerder voor Kinder-chocolade (en andere boodschappen) is bedoeld dan voor grote kinderen of volwassenen. Eén Elfje is daarop een uitzondering; deze Porsche 911 met stuur in het midden, met de naam Centro. Deze opzet betekent dat de achterste twee passagiers plots zeeën van ruimte hebben. Of in ieder geval de linkerpassagier, want zelfs de schakelpook werd verplaatst.
Trinity Motorsports Group in Ohio bouwde deze Porsche 911 Carrera om tot Centro. Het dashboard werd verplaatst en met koolstofvezel verbouwd. De middenconsole schoof mee naar rechts, inclusief de pook. Persoonlijk hadden wij misschien wat meer symmetrie gewenst, maar misschien moet je niet te veeleisend zijn wanneer je een 911 wilt met de stoel in het midden. Trinity bouwde ten minste nog één exemplaar, een cabriolet zonder achterstoelen.
De bestuurder zit in een kuipstoel van Cobra waarbij OMP-gordels hem of haar stevig op de plek houden. De ombouw kostte 300 uren en 75.000 dollar, boven op de aanschafprijs van 110.000 dollar. De auto staat nu met zo’n 53.000 kilometer te koop op Bring a Trailer. Met nog vier dagen te gaan staat het hoogste bod op 19.500 dollar, zo’n 17.700 euro. Je zult hem wel op moeten halen in Texas en hopen dat hij hier door de keuring komt.
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Als je dit doet wees dan zo slim om een Porsche met pdk bak en zonder voorwiel aandrijving te kiezen. Ik hoop dat de sterkte van de transmissie tunnel niet te veel gemist zal worden. Idee top, uitvoering stuk minder. Kijk uit naar een fabriek’s racer met dit concept echter vrees dat dromen ook hier bedrog zullen zijn.