
Wie ooit achter in een Porsche 911 probeerde te klimmen en het überhaupt kan navertellen, weet dat de achterbank eerder voor Kinder-chocolade (en andere boodschappen) is bedoeld dan voor grote kinderen of volwassenen. Eén Elfje is daarop een uitzondering; deze Porsche 911 met stuur in het midden, met de naam Centro. Deze opzet betekent dat de achterste twee passagiers plots zeeën van ruimte hebben. Of in ieder geval de linkerpassagier, want zelfs de schakelpook werd verplaatst.
Trinity Motorsports Group in Ohio bouwde deze Porsche 911 Carrera om tot Centro. Het dashboard werd verplaatst en met koolstofvezel verbouwd. De middenconsole schoof mee naar rechts, inclusief de pook. Persoonlijk hadden wij misschien wat meer symmetrie gewenst, maar misschien moet je niet te veeleisend zijn wanneer je een 911 wilt met de stoel in het midden. Trinity bouwde ten minste nog één exemplaar, een cabriolet zonder achterstoelen.
De bestuurder zit in een kuipstoel van Cobra waarbij OMP-gordels hem of haar stevig op de plek houden. De ombouw kostte 300 uren en 75.000 dollar, boven op de aanschafprijs van 110.000 dollar. De auto staat nu met zo’n 53.000 kilometer te koop op Bring a Trailer. Met nog vier dagen te gaan staat het hoogste bod op 19.500 dollar, zo’n 17.700 euro. Je zult hem wel op moeten halen in Texas en hopen dat hij hier door de keuring komt.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Als je dit doet wees dan zo slim om een Porsche met pdk bak en zonder voorwiel aandrijving te kiezen. Ik hoop dat de sterkte van de transmissie tunnel niet te veel gemist zal worden. Idee top, uitvoering stuk minder. Kijk uit naar een fabriek’s racer met dit concept echter vrees dat dromen ook hier bedrog zullen zijn.