
Wie ooit achter in een Porsche 911 probeerde te klimmen en het überhaupt kan navertellen, weet dat de achterbank eerder voor Kinder-chocolade (en andere boodschappen) is bedoeld dan voor grote kinderen of volwassenen. Eén Elfje is daarop een uitzondering; deze Porsche 911 met stuur in het midden, met de naam Centro. Deze opzet betekent dat de achterste twee passagiers plots zeeën van ruimte hebben. Of in ieder geval de linkerpassagier, want zelfs de schakelpook werd verplaatst.
Trinity Motorsports Group in Ohio bouwde deze Porsche 911 Carrera om tot Centro. Het dashboard werd verplaatst en met koolstofvezel verbouwd. De middenconsole schoof mee naar rechts, inclusief de pook. Persoonlijk hadden wij misschien wat meer symmetrie gewenst, maar misschien moet je niet te veeleisend zijn wanneer je een 911 wilt met de stoel in het midden. Trinity bouwde ten minste nog één exemplaar, een cabriolet zonder achterstoelen.
De bestuurder zit in een kuipstoel van Cobra waarbij OMP-gordels hem of haar stevig op de plek houden. De ombouw kostte 300 uren en 75.000 dollar, boven op de aanschafprijs van 110.000 dollar. De auto staat nu met zo’n 53.000 kilometer te koop op Bring a Trailer. Met nog vier dagen te gaan staat het hoogste bod op 19.500 dollar, zo’n 17.700 euro. Je zult hem wel op moeten halen in Texas en hopen dat hij hier door de keuring komt.
Meer van TopGear


Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

Als je dit doet wees dan zo slim om een Porsche met pdk bak en zonder voorwiel aandrijving te kiezen. Ik hoop dat de sterkte van de transmissie tunnel niet te veel gemist zal worden. Idee top, uitvoering stuk minder. Kijk uit naar een fabriek’s racer met dit concept echter vrees dat dromen ook hier bedrog zullen zijn.