
Wie ooit achter in een Porsche 911 probeerde te klimmen en het überhaupt kan navertellen, weet dat de achterbank eerder voor Kinder-chocolade (en andere boodschappen) is bedoeld dan voor grote kinderen of volwassenen. Eén Elfje is daarop een uitzondering; deze Porsche 911 met stuur in het midden, met de naam Centro. Deze opzet betekent dat de achterste twee passagiers plots zeeën van ruimte hebben. Of in ieder geval de linkerpassagier, want zelfs de schakelpook werd verplaatst.
Trinity Motorsports Group in Ohio bouwde deze Porsche 911 Carrera om tot Centro. Het dashboard werd verplaatst en met koolstofvezel verbouwd. De middenconsole schoof mee naar rechts, inclusief de pook. Persoonlijk hadden wij misschien wat meer symmetrie gewenst, maar misschien moet je niet te veeleisend zijn wanneer je een 911 wilt met de stoel in het midden. Trinity bouwde ten minste nog één exemplaar, een cabriolet zonder achterstoelen.
De bestuurder zit in een kuipstoel van Cobra waarbij OMP-gordels hem of haar stevig op de plek houden. De ombouw kostte 300 uren en 75.000 dollar, boven op de aanschafprijs van 110.000 dollar. De auto staat nu met zo’n 53.000 kilometer te koop op Bring a Trailer. Met nog vier dagen te gaan staat het hoogste bod op 19.500 dollar, zo’n 17.700 euro. Je zult hem wel op moeten halen in Texas en hopen dat hij hier door de keuring komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Goedkoopste auto met 1.000+ pk

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Als je dit doet wees dan zo slim om een Porsche met pdk bak en zonder voorwiel aandrijving te kiezen. Ik hoop dat de sterkte van de transmissie tunnel niet te veel gemist zal worden. Idee top, uitvoering stuk minder. Kijk uit naar een fabriek’s racer met dit concept echter vrees dat dromen ook hier bedrog zullen zijn.