
Het schijnt dat de jongelui graag kijkt en luistert naar iemand die een bak noodels naar binnen slurpt of zijn kledingkast perfect organiseert op kleur. Het schijnt satisfying te zijn, wat zoveel betekent als een lekker gevoel omdat iets klopt. We denken dat de nieuwe Dodge Challenger zo’n gevoel bij ons kan opwekken. De nieuwe Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye zou namelijk 909 pk krijgen.
Waarom is dat dan zogezegd satisfying kun je je afvragen. Daarvoor graven we in het verleden van de SRT Hellcat Redeye-geschiedenis. De Challenger en Charger SRT Hellcat zagen het levenslicht in 2015 en kwamen met 707 pk. Drie jaar later bracht Dodge de Challenger SRT Hellcat Redeye uit met 808 pk. We zien een patroon ontstaan.
‘Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye krijgt 909 pk’
De klokkenluiders zijn Moparinsiders die naar eigen zeggen een ‘betrouwbare bron’ hebben. Ze stelden hun geheimzinnige bron de vraag hoeveel vermogen de nieuwe Hellcat zal krijgen. ‘je mag één keer raden, maar ik kan je vertellen dat het geen vier cijfers zijn’, zegt de bron. De vraag of hij 909 pk krijgt, wordt beantwoord met ‘bingo’.
We hadden natuurlijk gehoopt dat er ooit nog een fabrieksversie van de Dodge Challenger zou komen die de magische grens van 1.000 pk zou overschrijden. Misschien is er dan de mogelijkheid voor een Challenger met wat elektro-hulpjes, nu er een elektrische Charger komt? Wellicht dat Dodge met opzet niet over de 1.000 pk heen gaat om tuners en andere fantasten hun gang te laten gaan.
Meer van TopGear


De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

VIDEO: Een ode aan de uitstervende Amerikaanse V8-motor

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Dealer wil belachelijk bedrag voor auto, maar één detail maakt het veel grappiger

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Briljant: de nieuwe VANTourer camper heeft een functie die je zelfs niet in een luxe hotel hebt

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?
