
Het schijnt dat de jongelui graag kijkt en luistert naar iemand die een bak noodels naar binnen slurpt of zijn kledingkast perfect organiseert op kleur. Het schijnt satisfying te zijn, wat zoveel betekent als een lekker gevoel omdat iets klopt. We denken dat de nieuwe Dodge Challenger zo’n gevoel bij ons kan opwekken. De nieuwe Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye zou namelijk 909 pk krijgen.
Waarom is dat dan zogezegd satisfying kun je je afvragen. Daarvoor graven we in het verleden van de SRT Hellcat Redeye-geschiedenis. De Challenger en Charger SRT Hellcat zagen het levenslicht in 2015 en kwamen met 707 pk. Drie jaar later bracht Dodge de Challenger SRT Hellcat Redeye uit met 808 pk. We zien een patroon ontstaan.
‘Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye krijgt 909 pk’
De klokkenluiders zijn Moparinsiders die naar eigen zeggen een ‘betrouwbare bron’ hebben. Ze stelden hun geheimzinnige bron de vraag hoeveel vermogen de nieuwe Hellcat zal krijgen. ‘je mag één keer raden, maar ik kan je vertellen dat het geen vier cijfers zijn’, zegt de bron. De vraag of hij 909 pk krijgt, wordt beantwoord met ‘bingo’.
We hadden natuurlijk gehoopt dat er ooit nog een fabrieksversie van de Dodge Challenger zou komen die de magische grens van 1.000 pk zou overschrijden. Misschien is er dan de mogelijkheid voor een Challenger met wat elektro-hulpjes, nu er een elektrische Charger komt? Wellicht dat Dodge met opzet niet over de 1.000 pk heen gaat om tuners en andere fantasten hun gang te laten gaan.
Meer van TopGear


De stokoude Dodge Challenger Black Ghost neemt het op tegen de Ford Mustang Dark Horse

VIDEO: Een ode aan de uitstervende Amerikaanse V8-motor

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Dealer wil belachelijk bedrag voor auto, maar één detail maakt het veel grappiger

V8 uit de laatste Dodge Challenger (1.000+ pk) is even duur als een Volkswagen Polo

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Elektrische cabrio met 462 pk is verrassend betaalbaar

Het moederbedrijf van Citroën en Alfa Romeo werkt aan nieuwe V8-motoren

Zes-in-lijn motor moet de V8 gaan vervangen, maar gaat dat lukken?

Vaarwel, Dodge Challenger: een eerbetoon aan een V8-musclecar

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
