
Met de Veyron liet Bugatti al zien dat het merk het onmogelijke, mogelijk kan maken. Dat onmogelijke was 400 km/u rijden met een productieauto. In 2016 deed het Franse supercarmerk daar nog een schepje bovenop met een nog sterkere, snellere en heftigere hypercar. Het model werd vernoemd naar een oud-coureur uit Monaco, Louis Chiron. Nu, acht jaar later, heeft Bugatti het vijfhonderdste en laatste exemplaar van de Chiron gebouwd.
Bugatti noemt de laatste Chiron, L’Ultime. Dat hoeven we niet te vertalen, toch? De Chiron is een Super Sport-versie. De kleuren ‘Atlantic Blue’ en French Racing Blue’ zaten namelijk ook op de eerste Chiron toen hij werd gepresenteerd op de autoshow van Genève. Een mooie manier om de cirkel rond te maken als je het ons vraagt.
Het Nederlandse detail van de laatste Bugatti Chiron
Daarnaast lijken er van een afstandje wat racestickers op de deuren te zitten. Als je wat dichterbij komt, zie je dat er op de Chiron geschreven is. De tekst zijn plaatsen en evenement die belangrijk zijn geweest voor de Chiron. Denk aan de lanceringsplaats Genève, productielocatie Molsheim en Erha-Lessien waar de Chiron het snelheidsrecord verbrak. We spotten ook het Nederlandse Leusden. Het plaatsje staat op de Chiron omdat hier de Nederlandse Bugatti-importeur gevestigd is. Brussel is trouwens ook van de partij.

Waar is Waldo, maar dan met plaatsnamen. Tip: zoek het aan de linkerkant | Foto: © Bugatti
Ook in de cabine ontkom je niet aan plakkers die je wijzen op de identiteit van L’Ultime. Het interieur is op maat gemaakt met blauw koolstofvezel en blauw leer. Wat de klant van de laatste Bugatti Chiron moet overmaken, is niet bekend. Het is overigens niet de laatste auto met een Bugatti-W16, want Bugatti heeft nog de Bolide en de Mistral. Daarna gaat Bugatti over op een hybride V16.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De opvolger van de Bugatti Chiron komt al heel snel (maar krijgt geen W16!)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt
