Met de Veyron liet Bugatti al zien dat het merk het onmogelijke, mogelijk kan maken. Dat onmogelijke was 400 km/u rijden met een productieauto. In 2016 deed het Franse supercarmerk daar nog een schepje bovenop met een nog sterkere, snellere en heftigere hypercar. Het model werd vernoemd naar een oud-coureur uit Monaco, Louis Chiron. Nu, acht jaar later, heeft Bugatti het vijfhonderdste en laatste exemplaar van de Chiron gebouwd.
Bugatti noemt de laatste Chiron, L’Ultime. Dat hoeven we niet te vertalen, toch? De Chiron is een Super Sport-versie. De kleuren ‘Atlantic Blue’ en French Racing Blue’ zaten namelijk ook op de eerste Chiron toen hij werd gepresenteerd op de autoshow van Genève. Een mooie manier om de cirkel rond te maken als je het ons vraagt.
Het Nederlandse detail van de laatste Bugatti Chiron
Daarnaast lijken er van een afstandje wat racestickers op de deuren te zitten. Als je wat dichterbij komt, zie je dat er op de Chiron geschreven is. De tekst zijn plaatsen en evenement die belangrijk zijn geweest voor de Chiron. Denk aan de lanceringsplaats Genève, productielocatie Molsheim en Erha-Lessien waar de Chiron het snelheidsrecord verbrak. We spotten ook het Nederlandse Leusden. Het plaatsje staat op de Chiron omdat hier de Nederlandse Bugatti-importeur gevestigd is. Brussel is trouwens ook van de partij.
Waar is Waldo, maar dan met plaatsnamen. Tip: zoek het aan de linkerkant | Foto: © Bugatti
Ook in de cabine ontkom je niet aan plakkers die je wijzen op de identiteit van L’Ultime. Het interieur is op maat gemaakt met blauw koolstofvezel en blauw leer. Wat de klant van de laatste Bugatti Chiron moet overmaken, is niet bekend. Het is overigens niet de laatste auto met een Bugatti-W16, want Bugatti heeft nog de Bolide en de Mistral. Daarna gaat Bugatti over op een hybride V16.
Reacties