
Met de Veyron liet Bugatti al zien dat het merk het onmogelijke, mogelijk kan maken. Dat onmogelijke was 400 km/u rijden met een productieauto. In 2016 deed het Franse supercarmerk daar nog een schepje bovenop met een nog sterkere, snellere en heftigere hypercar. Het model werd vernoemd naar een oud-coureur uit Monaco, Louis Chiron. Nu, acht jaar later, heeft Bugatti het vijfhonderdste en laatste exemplaar van de Chiron gebouwd.
Bugatti noemt de laatste Chiron, L’Ultime. Dat hoeven we niet te vertalen, toch? De Chiron is een Super Sport-versie. De kleuren ‘Atlantic Blue’ en French Racing Blue’ zaten namelijk ook op de eerste Chiron toen hij werd gepresenteerd op de autoshow van Genève. Een mooie manier om de cirkel rond te maken als je het ons vraagt.
Het Nederlandse detail van de laatste Bugatti Chiron
Daarnaast lijken er van een afstandje wat racestickers op de deuren te zitten. Als je wat dichterbij komt, zie je dat er op de Chiron geschreven is. De tekst zijn plaatsen en evenement die belangrijk zijn geweest voor de Chiron. Denk aan de lanceringsplaats Genève, productielocatie Molsheim en Erha-Lessien waar de Chiron het snelheidsrecord verbrak. We spotten ook het Nederlandse Leusden. Het plaatsje staat op de Chiron omdat hier de Nederlandse Bugatti-importeur gevestigd is. Brussel is trouwens ook van de partij.

Waar is Waldo, maar dan met plaatsnamen. Tip: zoek het aan de linkerkant | Foto: © Bugatti
Ook in de cabine ontkom je niet aan plakkers die je wijzen op de identiteit van L’Ultime. Het interieur is op maat gemaakt met blauw koolstofvezel en blauw leer. Wat de klant van de laatste Bugatti Chiron moet overmaken, is niet bekend. Het is overigens niet de laatste auto met een Bugatti-W16, want Bugatti heeft nog de Bolide en de Mistral. Daarna gaat Bugatti over op een hybride V16.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De opvolger van de Bugatti Chiron komt al heel snel (maar krijgt geen W16!)

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
