[tg_video]//www.youtube.com/embed/8Bmgh1QlC8s[/tg_video]

Ferrari CEO Amadeo Felisa vertelde in 2012 tegen TopGear dat hij het idee van een elektrische Ferrari maar niks vond, omdat het motorgeluid een van de hoofdkarakteristieken van het merk is.

Daar zijn we het roerend mee eens, en hoewel er niet direct meer bewijs voor nodig is, willen we toch even dit videootje aanhalen. Iemand met een camera stond langs de Nürburgring toen Ferrari's nieuwe hypercar z'n spieren mocht strekken, en het geluid dat hij daarbij maakt, klinkt nogal goddelijk.

De LaFerrari is vier seconden sneller dan de Enzo op Ferrari's eigen Fiorano-testcircuit, en maakt zich op om ook de Nürburgring te veroveren. Daar neemt hij het volgende voor mee: een 6,3-liter V12, een transmissie met dubbele koppeling en een elektromotor, plus een in kevlar gehulde, 120 cellen tellende lithium-ionaccu van 60 kilo onder z'n stoelen.

De V12 gilt door tot 9.250 toeren per minuut en levert zo'n 800 pk en 900 Nm. De elektromotor doet er nog eens 160 pk bovenop, waardoor een 0-tot-100-tijd van minder dan drie seconden en een top van 350 km/u mogelijk zijn. 0 tot 200 km/u duurt trouwens minder dan zeven seconden, terwijl 300 km/u vanuit stilstand in 15 seconden op de klok staat. Bizar. En luid. Luister maar.

Reacties