Lamborghini noemt ‘m de nieuwe Huracán Tecnica, maar je mag ‘m ook het ultieme speleding noemen. Dit is misschien wel de leukste Lamborghini van dit moment. Het merk positioneert de nieuwkomer tussen de achterwielaangedreven Huracán RWD en de knotsgekke Huracán STO.

Overigens krijgt deze nieuwe Tecnica de uit de STO afkomstige, getunede 5,2-liter V10, die dezelfde 640 pk en 565 Nm produceert. Ook heeft hij heeft achterwielaandrijving én achterwielbesturing. Wel is de Lamborghini Huracán Tecnica iets langzamer.

De STO gaat van 0 naar 100 in 3,0 seconden; de nieuwe versie doet het in 3,2 seconden. Nog altijd bloedsnel, en 0,1 seconde sneller dan de RWD. Overigens worden ze allemaal voorbijgereden door de Huracán met vierwielaandrijving, die gaat in 2,9 seconden naar de 100 km/u.

De specificaties zijn verder niet zo belangrijk

Maar auto’s gaan niet alleen over cijfers, toch? Deze nieuwe Tecnica wil een rijdersauto zijn. Terugkerende baas Stephan Winkelmann zei hetzelfde: ‘In een tijdperk van virtuele ervaringen is het een eerbetoon aan technische zuiverheid en fysieke sensatie.’

Naast meesturende achterwielen krijgt de Tecnica ook torque-vectoring, plus een aangepaste versie van Lambo’s tractiecontrole en drie rijmodi: Strada, Sport en Corsa. Deze zorgen voor betere reacties van die atmosferische V10 en zeventraps automaat.

Het design van de Lamborghini Huracán Tecnica

Er is een nieuwe voorbumper die is geïnspireerd op het wilde ontwerp van de Terzo Millennio. Niet alleen voor de sier, want blijkbaar zit er een luchtgordijn in de bumper. De nieuwe splitter geleidt lucht door de voorwielen heen voor betere (rem)koeling, maar ook meer downforce.

Door het nieuwe ontwerp is hij 6,1 centimeter langer dan de Huracán Evo, met een silhouet dat dat van de Essenza SCV12’s weerspiegelt. Dan is er een nieuwe achterruit waardoor je de opnieuw ontworpen bovenkant van de V10 kunt zien. Tot slot monteert Lambo een nieuwe achterbumper en een vaste achtervleugel. Alles bij elkaar zegt het merk dat de Tecnica 35 procent meer downforce biedt in vergelijking met de Evo, en 20 procent minder luchtweerstand.

Het interieur is grotendeels hetzelfde als bij de andere versies, maar de interface van de boordcomputer zou wel exclusief voor de Lamborghini Huracán Tecnica zijn aangepast. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)