
Zielig, vertel je op tweede paasdag trots aan je familie dat je de eerste Lamborghini Revuelto van Nederland hebt gekocht, gelooft niemand je omdat het 1 april is. Toch is het zo. Er zijn afgelopen week maar liefst drie Lamborghini Revuelto’s op Nederlands kenteken gezet: twee oranje exemplaren en één gele. Benieuwd wat deze hybride Lamborghini’s gekost hebben?
Die laatste is ook al op naam gezet van de eigenaar. De nieuwe Lamborghini’s zijn voorlopig nog niet gespot door de vele Instagram-kanalen, maar heel lang zal dat waarschijnlijk niet meer duren. We weten dus niet zeker of de gele kleur hierboven de juiste kleur is van de zes tinten die Lamborghini aanbiedt. Desalniettemin verwachten we dat je de Revuelto wel zult herkennen.
Specificaties van de Lamborghini Revuelto
De 6,5 liter V12 zonder turbo is de lichtste en krachtigste twaalfcilinder die Lamborghini ooit heeft gemaakt. Alleen de verbrandingsmotor produceert al 825 pk. De elektromotor boost het totale vermogen naar 1.015 pk. Daarmee schiet de hybride Lambo in 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt de Revuelto een topsnelheid van meer dan 350 km/u.
Dit werd er betaald voor de Nederlandse Revuelto’s
De (voorlopig) enige geregistreerde Lamborghini Revuelto van Nederland is verkocht voor 649.992 euro. Daarvan ging 76.790 euro naar de staat in de vorm van BPM. Hiermee is de gele Revuelto goedkoper dan de andere twee Nederlandse Revuelto’s. Volgens de gegevens van de RDW zijn die verkocht voor 660.476 en 710.157 euro. Wie spot hem als eerste?
Eén reactie op “De eerste Lamborghini Revuelto van staat op Nederlands kenteken – dit kost ie”
Laat een antwoord achter aan Lambo spotter Reactie annuleren
Meer van TopGear


Rijden met de Lamborghini Revuelto: de eerste plug-in hybride Lambo

Luister hier voor het eerst naar de nieuwe V12 van de Lamborghini Revuelto op de Ring

Waarom de Lamborghini Revuelto met V12 toch een EV Award wint

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Walkaround Lamborghini Revuelto: Alles wat je moet weten over de stekker-Lambo

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Nou heb m gespot in Enschede! Echt vette bak