
‘In een wereld die steeds digitaler is geworden, verlangden we naar een tijdmachine die ons terug kon brengen naar de analoge jaren tachtig.’ Dat is hoe Legende Automobiles zijn Renault Turbo 3 (ja, 3) met 400 pk aankondigde. Het Amerikaanse bedrijf gebruikt daarvoor geen begeerlijke Renault 5 Turbo of Turbo 2, maar bouwt een normale 5 om. Of eigenlijk een Renault Le Car, zoals de auto daar heet.
Ze geven de Le Car een volwaardige Singer-behandeling. Alle onderdelen gaan los en de boel wordt mooier, beter en vooral een stuk breder weer in elkaar gezet. De eerste digitale beelden van de Legende Automobiles Turbo 3 kwamen vorige zomer, maar nog voordat de eerste auto in elkaar is gezet, komen ze al met een speciale uitvoering. Dit is de Black Edition, een versie waarbij het koolstofvezel goed zichtbaar is.
De prijs van de Legende Automobiles Turbo 3 Black Edition
Het ziet er allemaal vrij cyberpunkig uit zo. Wat deze Turbo 3 Black Edition moet kosten, is niet bekend, net als de prijzen van de normale uitvoering. Ook weten we nog niet helemaal welke motor er wordt gebruikt om die 400 pk te halen. Wel kun je als klant de Legende Automobiles Turbo 3 helemaal zelf samenstellen naar jouw wens. Het zichtbare koolstofvezel zoals op deze Black Edition is dus niet verplicht.
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Als je iets eerder was, had jij op deze auto 16,5 miljoen euro kunnen verdienen

Regering van België wil oldtimers meer vrijstellingen geven in milieuzones

Statistieken bewijzen waarom het onzin is dat de oldtimerregeling stopt

VIDEO: Er staan allerlei bijzondere raceauto’s in de geheime opslag van Porsche

Oude Ford Mustang Fastback wordt omgebouwd tot offroader

Zo houdt deze specialist oude Volvo’s op de weg met een 3D-printer

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
