
‘In een wereld die steeds digitaler is geworden, verlangden we naar een tijdmachine die ons terug kon brengen naar de analoge jaren tachtig.’ Dat is hoe Legende Automobiles zijn Renault Turbo 3 (ja, 3) met 400 pk aankondigde. Het Amerikaanse bedrijf gebruikt daarvoor geen begeerlijke Renault 5 Turbo of Turbo 2, maar bouwt een normale 5 om. Of eigenlijk een Renault Le Car, zoals de auto daar heet.
Ze geven de Le Car een volwaardige Singer-behandeling. Alle onderdelen gaan los en de boel wordt mooier, beter en vooral een stuk breder weer in elkaar gezet. De eerste digitale beelden van de Legende Automobiles Turbo 3 kwamen vorige zomer, maar nog voordat de eerste auto in elkaar is gezet, komen ze al met een speciale uitvoering. Dit is de Black Edition, een versie waarbij het koolstofvezel goed zichtbaar is.
De prijs van de Legende Automobiles Turbo 3 Black Edition
Het ziet er allemaal vrij cyberpunkig uit zo. Wat deze Turbo 3 Black Edition moet kosten, is niet bekend, net als de prijzen van de normale uitvoering. Ook weten we nog niet helemaal welke motor er wordt gebruikt om die 400 pk te halen. Wel kun je als klant de Legende Automobiles Turbo 3 helemaal zelf samenstellen naar jouw wens. Het zichtbare koolstofvezel zoals op deze Black Edition is dus niet verplicht.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Deze nieuwe Ford heeft 300 pk en nee, het is geen EV of hybride (gewoon benzine)

Als je iets eerder was, had jij op deze auto 16,5 miljoen euro kunnen verdienen

Regering van België wil oldtimers meer vrijstellingen geven in milieuzones

Statistieken bewijzen waarom het onzin is dat de oldtimerregeling stopt

VIDEO: Er staan allerlei bijzondere raceauto’s in de geheime opslag van Porsche

Oude Ford Mustang Fastback wordt omgebouwd tot offroader

Zo houdt deze specialist oude Volvo’s op de weg met een 3D-printer

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Als je dit ene detail ziet bij een occasion, kun je hem beter gelijk laten staan
