
‘In een wereld die steeds digitaler is geworden, verlangden we naar een tijdmachine die ons terug kon brengen naar de analoge jaren tachtig.’ Dat is hoe Legende Automobiles zijn Renault Turbo 3 (ja, 3) met 400 pk aankondigde. Het Amerikaanse bedrijf gebruikt daarvoor geen begeerlijke Renault 5 Turbo of Turbo 2, maar bouwt een normale 5 om. Of eigenlijk een Renault Le Car, zoals de auto daar heet.
Ze geven de Le Car een volwaardige Singer-behandeling. Alle onderdelen gaan los en de boel wordt mooier, beter en vooral een stuk breder weer in elkaar gezet. De eerste digitale beelden van de Legende Automobiles Turbo 3 kwamen vorige zomer, maar nog voordat de eerste auto in elkaar is gezet, komen ze al met een speciale uitvoering. Dit is de Black Edition, een versie waarbij het koolstofvezel goed zichtbaar is.
De prijs van de Legende Automobiles Turbo 3 Black Edition
Het ziet er allemaal vrij cyberpunkig uit zo. Wat deze Turbo 3 Black Edition moet kosten, is niet bekend, net als de prijzen van de normale uitvoering. Ook weten we nog niet helemaal welke motor er wordt gebruikt om die 400 pk te halen. Wel kun je als klant de Legende Automobiles Turbo 3 helemaal zelf samenstellen naar jouw wens. Het zichtbare koolstofvezel zoals op deze Black Edition is dus niet verplicht.
Meer van TopGear


De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Als je iets eerder was, had jij op deze auto 16,5 miljoen euro kunnen verdienen

Regering van België wil oldtimers meer vrijstellingen geven in milieuzones

Statistieken bewijzen waarom het onzin is dat de oldtimerregeling stopt

VIDEO: Er staan allerlei bijzondere raceauto’s in de geheime opslag van Porsche

Oude Ford Mustang Fastback wordt omgebouwd tot offroader

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Aankomende vrijdag sta je in de file, maar dat is niet de schuld van werkzaamheden of vakantieverkeer

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee
