In alle stilte een dikke sigaar roken, maar niet in dezelfde afgezaagde S-klasse of inmiddels haast klassieke Audi A8 rijden? Dit is de bazenbak die je wilt: de Lexus LS.

Zelfs de spindle grille komt goed tot zijn recht bij de LS. Misschien omdat we er eindelijk aan gewend zijn, of omdat het stukje design gewoon goed past bij de rest van de auto. Hoe dan ook, ze lijken het door te hebben bij Lexus.

De nieuwe Lexus LS is langer en lager dan zijn voorganger. Dit alles om de felbegeerde coupélijn te creëren die elke fabrikant op zijn auto’s probeert te forceren.

De 3,5-liter V6 maakt de oude V8 overbodig en levert 421 pk en 600 Nm. In 4,5 seconden trap je, mede dankzij de vierwielaandrijving, de LS naar een fluisterstille 100 km/u. Althans, je chauffeur doet dat, terwijl jij vanaf de achterbank nog een paar lucratieve deals sluit. Het schakelen wordt verzorgd door een tientraps automaat.

De voorstoelen zijn op maar liefst 28 manieren te verstellen. Ze zijn uiteraard voorzien van verwarmings- en ventilatie-elementen, en een massagefunctie. Leuk voor je chauffeur.

Het geluid dat de LS produceert, is dusdanig getuned dat het sportief klinkt, zonder overduidelijk hoorbaar te zijn in het interieur. Active Noise Control detecteert geluidsfrequenties en zorgt ervoor dat bepaalde geluiden het interieur niet binnendringen door via de speakers van de audio een tegengeluid te produceren.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear