
De tuners van Lorinser hebben fanatiek op het toetsenbord van hun laptopjes zitten rammen en komen met nieuwe software voor de ECU van je Smart Fortwo en Forfour. De 0,9-liter turbomotor in de Lorinser Smart heeft machtige 24 pk en 45 Nm extra. Het totaal is 115 pk en 180 Nm. Is de Smart dan ineens een hot hatch geworden?
Het voelt een beetje alsof je kleine neefje van 3 jaar laat zien hoe hard hij kan fietsen op zijn driewieler. Ja, hij doet hard zijn best en kleutertechnisch is het waarschijnlijk best indrukwekkend. Maar op je afgetrapte stationsfiets die je tegenwoordig enkel gebruikt als je bier gaat hakken in de stad, schiet je hem zo voorbij. Trots vertelt Lorinser dat de Smart Fortwo nu een nieuwe topsnelheid heeft van 168 km/u en de Forfour zelfs een ‘indrukwekkende’ topsnelheid haalt van 184 km/u. Schattig. Sneller wil je ook niet in een auto ter grootte van een reiskoffer. Een lauwe hatchback dus. Afhankelijk van je straattaalkennis mag je die term interpreteren hoe je zelf wilt. De tune-beurt kost je 990 euro.
Geef je Lorinser Smart ook wat uiterlijk vertoon
En als je dan toch bezig bent, heeft Lorinser nog wat peppy spulletjes voor je liggen, zoals een dubbele uitlaat, dikke velgen en aanpassingen voor de bumpers. Best ruig, voor een Smart. De grote vraag is: heeft de Lorinser Smart dan eindelijk genoeg vermogen om te driften? (Antwoord: nee).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Smart Fortwo en Forfour zijn gefacelift

Smart ForFour Brabus Xclusive

De 3 schokkendste modellen op de autoshow van Parijs

Smart Forfour 71 pk

Smart Fortwo/Forfour: 1e rij-indruk

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
