
De tuners van Lorinser hebben fanatiek op het toetsenbord van hun laptopjes zitten rammen en komen met nieuwe software voor de ECU van je Smart Fortwo en Forfour. De 0,9-liter turbomotor in de Lorinser Smart heeft machtige 24 pk en 45 Nm extra. Het totaal is 115 pk en 180 Nm. Is de Smart dan ineens een hot hatch geworden?
Het voelt een beetje alsof je kleine neefje van 3 jaar laat zien hoe hard hij kan fietsen op zijn driewieler. Ja, hij doet hard zijn best en kleutertechnisch is het waarschijnlijk best indrukwekkend. Maar op je afgetrapte stationsfiets die je tegenwoordig enkel gebruikt als je bier gaat hakken in de stad, schiet je hem zo voorbij. Trots vertelt Lorinser dat de Smart Fortwo nu een nieuwe topsnelheid heeft van 168 km/u en de Forfour zelfs een ‘indrukwekkende’ topsnelheid haalt van 184 km/u. Schattig. Sneller wil je ook niet in een auto ter grootte van een reiskoffer. Een lauwe hatchback dus. Afhankelijk van je straattaalkennis mag je die term interpreteren hoe je zelf wilt. De tune-beurt kost je 990 euro.
Geef je Lorinser Smart ook wat uiterlijk vertoon
En als je dan toch bezig bent, heeft Lorinser nog wat peppy spulletjes voor je liggen, zoals een dubbele uitlaat, dikke velgen en aanpassingen voor de bumpers. Best ruig, voor een Smart. De grote vraag is: heeft de Lorinser Smart dan eindelijk genoeg vermogen om te driften? (Antwoord: nee).
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Smart Fortwo en Forfour zijn gefacelift

Smart ForFour Brabus Xclusive

De 3 schokkendste modellen op de autoshow van Parijs

Smart Forfour 71 pk

Smart Fortwo/Forfour: 1e rij-indruk

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Smart #3: 1e rij-indruk

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Vanaf volgende week ook 130 op de snelweg tussen 12:00 en 14:00 uur: ‘op rustige momenten kan het’

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken
