
Dat zijn veel lettergrepen om te zeggen: bizar snelle Lotus.
De Lotus Evora GTE werd ontwikkeld zodat het merk in de gelijknamige raceklasse, onder andere tijdens de 24 uur van Le Mans, in actie kan komen. Nu leek het ze wel een leuk idee om dit heuglijke feit te vieren met een versie voor de openbare weg. Vandaar deze Road Car Concept, die tijdens het Amerikaanse Pebble Beach-festival voor het eerst aan het publiek getoond wordt.
Bij deze opper-Evora ligt er een ruim 420 pk sterke V6 in het midden, die via een sequentiële AMT-versnellingsbak zijn toorn op de achterwielen loslaat. Alles aan de auto schreeuwt ‘race-geïnspireerd’, zoals de lichtgewicht materialen, de centerlock-velgen met Pirelli P-Zero Corsa-banden en het vrij uitbundige spoilerwerk. We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij vinden dit wel een lekker ding. Graag meteen doorsturen naar de dealers, Lotus.
Meer van TopGear


Lotus Evora Sport 410

Lotus Evora Sport 410: 1e rij-indruk

Lotus Evora Sport 410: hárd

Lotus Evora 400

Lotus Evora 400: redelijk nieuw

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

Deze viercilinder maakt een dikke V6 eigenlijk overbodig

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

VIDEO: Lotus Evija X crasht tijdens burnout op Goodwood Festival of Speed

Lotus Emeya benadert de Porsche Taycan en de Audi RS e-Tron GT (review)

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden
