
Soms moet je online net wat slimmer zijn dan je concurrent. Zo kun je ervoor zorgen dat je bedrijfsnaam begint met de letter A zodat je alfabetisch vooraan komt of je kunt CAPSLOCK AAN LATEN STAAN OM OP TE VALLEN. Daarom heet deze offroad-versie van de ID.4 GTX de ID.XTREME. Uit protest noemen wij hem gewoon de ID.4 Xtreme.
Dankzij wat aanpassingen aan de software is het vermogen van de ID.4 Xtreme gestegen naar 388 pk. De ID.4 Xtreme staat op een hoger rallyonderstel met 18-inch offroad-wielen en er is een bullbar op de voorbumper bevestigd. Op het dak is een extra rits leds gemonteerd om ook in de late uurtjes over de bospaden te banjeren. Overigens zijn er geen productieplannen voor dit model.
ID.5 GTX Xcite is voor en door jongeren
Naast de offroader presenteert Volkswagen ook de ID.5 GTX Xcite. Deze showauto is in samenwerking gebouwd met een groep leerlingen die in de autosector studeren. Iets wat we er niet bij hadden hoeven zeggen, als je naar de auto kijkt. De ID.5 staat laag aan de grond en heeft hij geluidsinstallatie met een vermogen van 2.000 Watt.




De ID.5 is uitgerust met een 82 kWh batterij die voor een topsnelheid zorgt van 180 kilometer per uur. Achterin ligt een elektrische skateboard die volgens Volkswagen bedoeld is ‘voor de laatste meters van de parkeerplaats naar de bestemming’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Lukt het Volkswagen met deze Xtreme wel om de ID.4 leuk te maken?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.5 en ID.5 GTX onthuld

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Lukt het WEL om deze leuk te maken?!?! Wat een onkunde van deze redacteur. De ID4 staat bekend als een van de fijnste auto’s die er op dit moment te koop is.