
Soms moet je online net wat slimmer zijn dan je concurrent. Zo kun je ervoor zorgen dat je bedrijfsnaam begint met de letter A zodat je alfabetisch vooraan komt of je kunt CAPSLOCK AAN LATEN STAAN OM OP TE VALLEN. Daarom heet deze offroad-versie van de ID.4 GTX de ID.XTREME. Uit protest noemen wij hem gewoon de ID.4 Xtreme.
Dankzij wat aanpassingen aan de software is het vermogen van de ID.4 Xtreme gestegen naar 388 pk. De ID.4 Xtreme staat op een hoger rallyonderstel met 18-inch offroad-wielen en er is een bullbar op de voorbumper bevestigd. Op het dak is een extra rits leds gemonteerd om ook in de late uurtjes over de bospaden te banjeren. Overigens zijn er geen productieplannen voor dit model.
ID.5 GTX Xcite is voor en door jongeren
Naast de offroader presenteert Volkswagen ook de ID.5 GTX Xcite. Deze showauto is in samenwerking gebouwd met een groep leerlingen die in de autosector studeren. Iets wat we er niet bij hadden hoeven zeggen, als je naar de auto kijkt. De ID.5 staat laag aan de grond en heeft hij geluidsinstallatie met een vermogen van 2.000 Watt.




De ID.5 is uitgerust met een 82 kWh batterij die voor een topsnelheid zorgt van 180 kilometer per uur. Achterin ligt een elektrische skateboard die volgens Volkswagen bedoeld is ‘voor de laatste meters van de parkeerplaats naar de bestemming’.
Eén reactie op “Lukt het Volkswagen met deze Xtreme wel om de ID.4 leuk te maken?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen ID.5 en ID.5 GTX onthuld

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Lukt het WEL om deze leuk te maken?!?! Wat een onkunde van deze redacteur. De ID4 staat bekend als een van de fijnste auto’s die er op dit moment te koop is.