
Eerder deelde Maserati al beelden van de nieuwe GranTurismo om ons lekker te maken. Vandaag zijn de drie versies van de Maserati GranTursimo onthuld: de Folgore, Trofeo en Modena (in die volgorde staan ze ook in de galerij hierboven). De Folgore is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Aan benzineliefhebbers is ook gedacht: De Modena en Trofeo lenen de V6-motor uit de MC20.
De elektrische Maserati Granturismo Folgore gebruikt drie elektromotoren die samen goed zijn voor 760 pk. Daarmee is de Folgore de krachtigste GranTurismo van het stel – geen slechte start voor de elektrische toekomst van Maserati. In 2030 wil het merk volledig elektrisch zijn. De Nettuno-V6 van de Modena levert trouwens 490 pk en in de Trofeo is hij goed voor 550 pk.
Het in- en exterieur van de Maserati GranTurismo
Naast de sterkere motor heeft de Trofeo wat optische aanpassingen ten opzichte van de Modena. Zo krijgt hij een klein spoilertje op de achterklep en een diffuser. De body van alle uitvoeringen is gemaakt van materialen als aluminium en magnesium. Volgens Maserati krijgt de GranTurismo daardoor de ‘beste gewichtsniveaus in zijn klasse’.
In de GranTurismo’s wil je het geluid niet alleen horen, maar ook voelen. Daarom is er een speciaal 3D-geluidssysteem met 14 speakers. Je kunt ook kiezen voor nóg vijf extra luidsprekers. Via deze speakers hoor je in de Folgore ook motorgeluid. Verder krijgt de GranTurismo een nieuw infotainmentsysteem met touchscreen. We hebben nog geen prijzen van de GranTurismo’s.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen
