
Eerder deelde Maserati al beelden van de nieuwe GranTurismo om ons lekker te maken. Vandaag zijn de drie versies van de Maserati GranTursimo onthuld: de Folgore, Trofeo en Modena (in die volgorde staan ze ook in de galerij hierboven). De Folgore is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Aan benzineliefhebbers is ook gedacht: De Modena en Trofeo lenen de V6-motor uit de MC20.
De elektrische Maserati Granturismo Folgore gebruikt drie elektromotoren die samen goed zijn voor 760 pk. Daarmee is de Folgore de krachtigste GranTurismo van het stel – geen slechte start voor de elektrische toekomst van Maserati. In 2030 wil het merk volledig elektrisch zijn. De Nettuno-V6 van de Modena levert trouwens 490 pk en in de Trofeo is hij goed voor 550 pk.
Het in- en exterieur van de Maserati GranTurismo
Naast de sterkere motor heeft de Trofeo wat optische aanpassingen ten opzichte van de Modena. Zo krijgt hij een klein spoilertje op de achterklep en een diffuser. De body van alle uitvoeringen is gemaakt van materialen als aluminium en magnesium. Volgens Maserati krijgt de GranTurismo daardoor de ‘beste gewichtsniveaus in zijn klasse’.
In de GranTurismo’s wil je het geluid niet alleen horen, maar ook voelen. Daarom is er een speciaal 3D-geluidssysteem met 14 speakers. Je kunt ook kiezen voor nóg vijf extra luidsprekers. Via deze speakers hoor je in de Folgore ook motorgeluid. Verder krijgt de GranTurismo een nieuw infotainmentsysteem met touchscreen. We hebben nog geen prijzen van de GranTurismo’s.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
