
Eerder deelde Maserati al beelden van de nieuwe GranTurismo om ons lekker te maken. Vandaag zijn de drie versies van de Maserati GranTursimo onthuld: de Folgore, Trofeo en Modena (in die volgorde staan ze ook in de galerij hierboven). De Folgore is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Aan benzineliefhebbers is ook gedacht: De Modena en Trofeo lenen de V6-motor uit de MC20.
De elektrische Maserati Granturismo Folgore gebruikt drie elektromotoren die samen goed zijn voor 760 pk. Daarmee is de Folgore de krachtigste GranTurismo van het stel – geen slechte start voor de elektrische toekomst van Maserati. In 2030 wil het merk volledig elektrisch zijn. De Nettuno-V6 van de Modena levert trouwens 490 pk en in de Trofeo is hij goed voor 550 pk.
Het in- en exterieur van de Maserati GranTurismo
Naast de sterkere motor heeft de Trofeo wat optische aanpassingen ten opzichte van de Modena. Zo krijgt hij een klein spoilertje op de achterklep en een diffuser. De body van alle uitvoeringen is gemaakt van materialen als aluminium en magnesium. Volgens Maserati krijgt de GranTurismo daardoor de ‘beste gewichtsniveaus in zijn klasse’.
In de GranTurismo’s wil je het geluid niet alleen horen, maar ook voelen. Daarom is er een speciaal 3D-geluidssysteem met 14 speakers. Je kunt ook kiezen voor nóg vijf extra luidsprekers. Via deze speakers hoor je in de Folgore ook motorgeluid. Verder krijgt de GranTurismo een nieuw infotainmentsysteem met touchscreen. We hebben nog geen prijzen van de GranTurismo’s.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
