
Eerder deelde Maserati al beelden van de nieuwe GranTurismo om ons lekker te maken. Vandaag zijn de drie versies van de Maserati GranTursimo onthuld: de Folgore, Trofeo en Modena (in die volgorde staan ze ook in de galerij hierboven). De Folgore is de eerste volledig elektrische auto van het merk. Aan benzineliefhebbers is ook gedacht: De Modena en Trofeo lenen de V6-motor uit de MC20.
De elektrische Maserati Granturismo Folgore gebruikt drie elektromotoren die samen goed zijn voor 760 pk. Daarmee is de Folgore de krachtigste GranTurismo van het stel – geen slechte start voor de elektrische toekomst van Maserati. In 2030 wil het merk volledig elektrisch zijn. De Nettuno-V6 van de Modena levert trouwens 490 pk en in de Trofeo is hij goed voor 550 pk.
Het in- en exterieur van de Maserati GranTurismo
Naast de sterkere motor heeft de Trofeo wat optische aanpassingen ten opzichte van de Modena. Zo krijgt hij een klein spoilertje op de achterklep en een diffuser. De body van alle uitvoeringen is gemaakt van materialen als aluminium en magnesium. Volgens Maserati krijgt de GranTurismo daardoor de ‘beste gewichtsniveaus in zijn klasse’.
In de GranTurismo’s wil je het geluid niet alleen horen, maar ook voelen. Daarom is er een speciaal 3D-geluidssysteem met 14 speakers. Je kunt ook kiezen voor nóg vijf extra luidsprekers. Via deze speakers hoor je in de Folgore ook motorgeluid. Verder krijgt de GranTurismo een nieuw infotainmentsysteem met touchscreen. We hebben nog geen prijzen van de GranTurismo’s.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Gaat dit de meest onbetrouwbare dure auto ooit worden?

Maserati is exclusiever en goedkoper dan Ferrari, en dat is niet de bedoeling

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
