
Bij TopGear houden we ervan: een goede configurator. Op je gemakje een droomauto samenstellen, waarbij je monetaire capaciteit niet uitmaakt. Daarna nog even het linkje naar je vrienden sturen om te laten zien welke parel of welk gedrocht je gecreëerd hebt. Was je net uitgespeeld met de Porsche 911-configurator? Check dan die van McLaren.
Het Britse merk heeft zojuist een nieuw model uitgebracht; de McLaren 720S Spider is de nieuwste toevoeging aan McLarens Super Series. Dat betekent dat het weer tijd is om creatief te worden.
McLaren 720S Spider configureren met kleuren
Keuze uit een kleurenpalet van hier tot Tokio, een sterke selectie aan wiel-ontwerpen en meer koolstofvezel elementen dan je je kunt voorstellen. Een Formule 1-auto is er niets bij. Buitenspiegels in koolstofvezel? Geen probleem. Evenals je voorruitstijlen of je luchtinlaten; alles kan in koolstofvezel.
Duur grapje?
De configurator zal je trouwens, hoe graag je dat ook wilt, op geen enkel moment de totaalprijs van je geconfigureerde auto laten zien; maar dat terzijde. Hoe veel duurder je jouw McLaren dus kunt maken dan een kale 720S Spider (303.955 euro) is nog niet duidelijk. McLaren kennende kun je best met een Audi A3 aan opties de deur uit wandelen. En zo’n koolstofvezel splitter is bijvoorbeeld al niet goedkoop.
Zelf je McLaren 720S Spider configureren
Je hebt nu naar onze wijze woorden geluisterd en bent klaar om zelf de configurator te openen. We hebben natuurlijk zelf ook niet stilgezeten en alvast een paar creaties voor jullie klaargezet ter inspiratie. Maak eerst maar je klusjes af voordat je begint.
Meer van TopGear


DarwinPro McLaren 720S is een beetje Senna GTR

Welke open supercar is de beste?

Auto wordt aangereden, crasht tegen twee McLarens

McLaren 720S @ Louwman Exclusive

Chris Harris: bedrieglijke introductie-auto’s

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa
