
Kijk goed: dit is de McLaren Senna GTR Concept, met een onderbeet voor én achter waar een orthodontist nog nachtmerries van zou krijgen. Nu alle 500 exemplaren van de McLaren Senna verkocht zijn, is het tijd voor de circuitversie. De Engelse autobouwer gaat 75 stuks bouwen voor de circuit-enthousiasteling – als er genoeg interesse is.
De raceauto mag niet de openbare weg op. Voorlopig, want inmiddels is er voor elke hyperexclusieve circuitauto al een pakket gebouwd om ze straatlegaal te maken. Al bestaat er werkelijk geen enkele drempel waar deze McLaren Senna GTR overheen kan.
De 4,0-liter V8 produceert ’ten minste 825 pk’, maar hoe veel exact laat McLaren nog even niet los. De enorme vleugel, splitter en diffuser zorgen samen voor meer dan 1.000 kilo downforce. Het gewicht zweeft rond dat van de straatlegale Senna: ongeveer 1.200 kilo.
De McLaren Senna GTR krijgt een race-transmissie en plakkerige Pirelli-slicks. Na de F1-auto moet dit de snelste circuit-McLaren ooit zijn. En helaas: geen kijkgaatje in de deur meer.
Hebben? Kost je 1,1 miljoen euro. Daar komt, als je ‘m op het circuit houdt, geen BPM bovenop.
Meer van TopGear


De McLaren Senna die door een pijnlijke crash wereldberoemd werd, kan van jou zijn

Man zet zijn McLaren Senna GTR in een penthouse op ruim 200 meter hoogte

Brabham BT62 vs McLaren Senna GTR

Hebben: Lego McLaren Senna GTR!

Nederlandse McLaren Senna verstopt bijzondere verwijzing

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Man zet zijn McLaren Senna GTR in een penthouse op ruim 200 meter hoogte

Brabham BT62 vs McLaren Senna GTR

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
