
Kijk goed: dit is de McLaren Senna GTR Concept, met een onderbeet voor én achter waar een orthodontist nog nachtmerries van zou krijgen. Nu alle 500 exemplaren van de McLaren Senna verkocht zijn, is het tijd voor de circuitversie. De Engelse autobouwer gaat 75 stuks bouwen voor de circuit-enthousiasteling – als er genoeg interesse is.
De raceauto mag niet de openbare weg op. Voorlopig, want inmiddels is er voor elke hyperexclusieve circuitauto al een pakket gebouwd om ze straatlegaal te maken. Al bestaat er werkelijk geen enkele drempel waar deze McLaren Senna GTR overheen kan.
De 4,0-liter V8 produceert ’ten minste 825 pk’, maar hoe veel exact laat McLaren nog even niet los. De enorme vleugel, splitter en diffuser zorgen samen voor meer dan 1.000 kilo downforce. Het gewicht zweeft rond dat van de straatlegale Senna: ongeveer 1.200 kilo.
De McLaren Senna GTR krijgt een race-transmissie en plakkerige Pirelli-slicks. Na de F1-auto moet dit de snelste circuit-McLaren ooit zijn. En helaas: geen kijkgaatje in de deur meer.
Hebben? Kost je 1,1 miljoen euro. Daar komt, als je ‘m op het circuit houdt, geen BPM bovenop.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De McLaren Senna die door een pijnlijke crash wereldberoemd werd, kan van jou zijn

Man zet zijn McLaren Senna GTR in een penthouse op ruim 200 meter hoogte

Brabham BT62 vs McLaren Senna GTR

Hebben: Lego McLaren Senna GTR!

Nederlandse McLaren Senna verstopt bijzondere verwijzing

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Man zet zijn McLaren Senna GTR in een penthouse op ruim 200 meter hoogte

Brabham BT62 vs McLaren Senna GTR

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
