McLaren Senna GTR is (nog) niet straatlegaal

En dat is maar goed ook: de splitter overleeft geen enkele drempel

McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR
McLaren Senna GTR

Kijk goed: dit is de McLaren Senna GTR Concept, met een onderbeet voor én achter waar een orthodontist nog nachtmerries van zou krijgen. Nu alle 500 exemplaren van de McLaren Senna verkocht zijn, is het tijd voor de circuitversie. De Engelse autobouwer gaat 75 stuks bouwen voor de circuit-enthousiasteling – als er genoeg interesse is.

De raceauto mag niet de openbare weg op. Voorlopig, want inmiddels is er voor elke hyperexclusieve circuitauto al een pakket gebouwd om ze straatlegaal te maken. Al bestaat er werkelijk geen enkele drempel waar deze McLaren Senna GTR overheen kan.

De 4,0-liter V8 produceert ‘ten minste 825 pk’, maar hoe veel exact laat McLaren nog even niet los. De enorme vleugel, splitter en diffuser zorgen samen voor meer dan 1.000 kilo downforce. Het gewicht zweeft rond dat van de straatlegale Senna: ongeveer 1.200 kilo.

De McLaren Senna GTR krijgt een race-transmissie en plakkerige Pirelli-slicks. Na de F1-auto moet dit de snelste circuit-McLaren ooit zijn. En helaas: geen kijkgaatje in de deur meer.

Hebben? Kost je 1,1 miljoen euro. Daar komt, als je ‘m op het circuit houdt, geen BPM bovenop.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws