
Niemand vindt schade aan auto’s leuk, behalve schadeherstellers en YouTube-volgertjes. Deze video combineert de twee. Vlogger Shmee150 raakte in juli betrokken bij een klein ongeval in zijn McLaren Senna van meer dan 1 miljoen euro. De auto wordt nu gemaakt en dat geeft kijkers op YouTube een mooi kijkje achter de schermen hoe ze een McLaren Senna repareren.
De auto bestaat grotendeels uit koolstofvezel en dat maakt het allemaal wat lastiger, en vooral prijziger. Vooral op de deuren moet de schadehersteller lang wachten. Het voordeel van auto’s met een monocoque is dat bijna alle delen demonteerbaar zijn.
Bij een conventionele auto is het blik onderdeel van de auto, waardoor er vaak slijp- en laswerk aan te pas komt. In het geval van de Senna is het voornamelijk schroefwerk. Met het demonteren, het onderzoeken van de schade, het bestellen van de onderdelen en het spuiten en monteren duurt het hele proces enkele maanden.
McLaren Senna repareren: dat gaat zo
Meer van TopGear


De McLaren Senna die door een pijnlijke crash wereldberoemd werd, kan van jou zijn

Man zet zijn McLaren Senna GTR in een penthouse op ruim 200 meter hoogte

Brabham BT62 vs McLaren Senna GTR

Hebben: Lego McLaren Senna GTR!

Nederlandse McLaren Senna verstopt bijzondere verwijzing

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
