De fabriek in Woking bouwt in totaal 599.000 kilo aan McLaren Senna. Of 500 exemplaren van elk 1.198 kilo (exclusief de vloeistoffen), waarvan er eentje al in vlammen opging en eentje nu te koop staat in Nederland. Waarbij we direct moeten aanstippen dat wit een hoop goed doet voor de Senna, die niet moeders mooiste is.

De Senna is de meest extreme straatauto die McLaren ooit bouwde. Al bij 250 kilometer per uur genereren alle spoilers en aerodynamische delen 800 kilo downforce. Voor de pessimisten: dat is een snelheid die je hier op Circuit Zandvoort prima kunt halen – dat durven we wel met enige vastberadenheid te stellen.

Vergeet de esthetiek; denk aan de functionaliteit. Is dit niet een van de meest fascinerende objecten die je ooit hebt gezien? Zijn V8 produceert 800 pk en 800 Nm. Hij sprint in 2,8 seconden naar de 100 km/u en zijn top is 340 km/u. Nog indrukwekkender: van 200 naar 0 km/u in 100 meter. Één hectometerpaaltje.

Wat kost deze witte McLaren Senna?

Exclusiviteit kost een hoop geld. En vermogen kost een hoop belastingcenten. De vanafprijs van een McLaren Senna is 852.000 euro zonder belastingen. Dit witte exemplaar kost je 1.195.000 euro bij Louwman Exclusive, zónder belastingen. Met BPM en BTW kun je rekenen op een volwaardige 1,5 miljoen euro.

De meerprijs komt onder meer van een Bowers & Wilkins-speakerset, Mclaren Track Telemetry-pakket, extra alcantara en koolstofvezel voor het interieur, een zespuntsgordel voor de bestuurder, lak in de kleur Pure White, een EHBO-kit én een autohoes om ‘m netjes in weg te zetten.

Reacties

  • Lars molema heeft op 29 januari 2019 geschreven:

    Weten jullie ook welk nummer het is?

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)