
Ongeveer eenderde van alle McLaren Speedtails gaan richting de Verenigde Staten. Een bittere pil voor de mensen die 2,3 miljoen euro betaalden voor hun hyper-GT: officieel is de auto niet straatlegaal in het land van de vrijen en het thuis van de dapperen. Een zeer dure bijzettafel, dus.
Waarom is een Speedtail niet straatlegaal?
Volgens de Amerikaanse wet moet elke nieuwe auto voorzien zijn van zij-airbags én zijspiegels. Vanwege de bijzondere stoelconfiguratie is de montage van zij-airbags niet mogelijk. Bovendien sneuvelden de conventionele buitenspiegels in de achtervolging van aerodynamische perfectie. En McLaren gaat de achteruitkijkers écht niet terugplaatsen.
Er is een maas in de wet
De auto’s kunnen onder de ‘Show or Display’-wet toch geïmporteerd worden. Deze wet (uit 1999) stelt kopers in staat een niet-legale auto te importeren en te registreren voor showdoeleinden. Er mag dan maximaal 4.000 kilometer per jaar gereden worden op de openbare weg. Meer dan de meeste McLaren Speedtails zullen rijden, vermoedelijk.
McLaren zegt echter niet te assisteren bij de import van de McLaren Speedtail. Op eigen risico, dus. Aan de andere kant: als jij de liquide capaciteit hebt om 2,3 miljoen af te tikken, kun je vast ergens wel een leuk vakantiehuisje kopen waar je ‘m in de garage kunt parkeren.
Meer van TopGear


Chris Harris over de McLaren Speedtail

McLaren Speedtail in de brand tijdens testen

De snelste McLarens van dit moment

De mooiste en duurste autologo’s

Dit McLaren Speedtail-prototype heet Albert

Speed Week 2024: welke auto is uiteindelijk de winnaar?

Speed Week 2024: McLaren W1 introductie

Speed Week 2024: supercars Corvette Z06 tegen McLaren 750S

Automerk waarschuwt klanten de ramen dicht te doen bij hogere snelheden omdat de achterruit anders wegwaait

McLaren Artura Spider: is ie beter zonder een dak? (review)

Compleet nieuwe McLaren W1 genereert 1.000 kg aan downforce

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

De interessante reden waarom het nieuwe asfalt op de A12 zo ’tikt’ als je eroverheen rijdt

Deze BMW i7 heeft ‘de heilige graal onder de batterijen’ en kan in één ruk naar Milaan rijden vanuit Nederland

Nooit meer banden wisselen? Nieuwe band van Michelin zou een belangrijk probleem moeten oplossen

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Last van hooikoorts? Met dit simpele trucje ben je snel verlost van je jeukende ogen en loopneus
